ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش فارس، در سامانه‌ی پرداخت حقوق گمرکی گوشی تلفن همراه مسافری بخشی برای اصلاح یا ویرایش اطلاعات ثبت شده وجود ندارد و برخی می‌گویند اطلاعات کد ملی، سیم‌کارت، گذرنامه یا مدل گوشی را اشتباه وارد کرده‌اند و راه اصلاح اطلاعات را نمی‌دانند.
پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم حادث می‌شود. یکی از سوالات خریداران گوشی در رابطه با رجیستری، وارد کردن اشتباه اطلاعات گوشی مسافری در سامانه‌ی پرداخت حقوق گمرکی است.
برخی می‌گویند اطلاعات کد ملی، شماره‌ی سیم‌کارت، گذرنامه یا مدل گوشی را اشتباه وارد کرده‌اند و می‌پرسند که راه اصلاح اطلاعات چیست؟
در حال حاضر در سامانه‌ی پرداخت حقوق گمرکی گوشی تلفن بخشی به عنوان اصلاح یا ویرایش اطلاعات وجود ندارد و از این کاربران با این سوال مواجه شده‌اند.
فارس این سوال را از کمیته‌ی اجرای رجیستری پیگیری کرده و این پاسخ را دریافت کرده است: «در حال حاضر، ثبت گوشی مسافری در دو سامانه‌ی ثبت گوشی مسافری گمرک و سامانه‌ی همتا انجام می‌شود که عدم یکپارچگی سامانه‌ها مشکلات متعددی را برای متقاضیان به وجود آورده است. معضل دیگر این است که در حالی که سامانه‌ی همتا هم صحت اطلاعات و هم تطابق آن با اطلاعات گمرک را چک می‌کند، سامانه‌ی گمرک هیچ‌گونه بررسی بر صحت اطلاعات اظهار شده انجام نمی‌دهد. بنابراین افرادی که در ارائه‌ی اطلاعات به سامانه‌ی گمرک دقت کافی نداشته‌اند، در مرحله‌ی نهایی ثبت گوشی مسافری که در سامانه‌ی همتا انجام می‌شود، به مشکل برخورد می‌کنند و نمی‌توانند گوشی‌ را که عوارض آن را پرداخت کرده‌اند ثبت کنند. برای تصحیح اطلاعاتی که به اشتباه در سامانه‌ی گمرک ثبت شده‌اند، فرد می‌تواند به‌ صورت حضوری به ساختمان گمرک بالاتر از میدان ولیعصر مراجعه کند. هر چند این امکان فقط برای ساکنین تهران فراهم است و طبق گزارشات واصله در شهرستان‌ها متقاضی قادر به تصحیح اطلاعات نخواهد بود. نکته‌ی دیگر این است که اگر شناسه‌ی IMEI به اشتباه ثبت شود، فرد به هیچ‌ عنوان قادر به تصحیح آن نخواهد بود. مراجعه‌ی حضوری به گمرک فقط برای تصحیح اطلاعاتی مانند شماره‌ی گذرنامه و مدل و برند می‌تواند صورت گیرد. هر چند بر اساس بازخوردهای گرفته شده، در مراجعات حضوری نیز گاهی مشکلات حل نشده‌اند و متقاضی نتوانسته اطلاعات خود را تصحیح کند. البته به زودی اصلاح سیستمی نیز امکان‌پذیر می‌شود تا اطلاعات به صورت سیستمی بررسی و اصلاح شده و نیاز به مراجعه حضوری رفع شود.»
در نهایت این کمیته از همه‌ی افرادی که قصد ثبت گوشی به صورت مسافری دارند، درخواست کرده با دقت اطلاعات خود را ثبت کنند تا در سامانه‌ی همتا با مشکل مواجه نشوند و در لحظه کد فعالسازی برای ایشان ارسال شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه