گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

عملیات بهره برداری از اولین تراموای چینی با سوخت هیدروژنی در تاریخ 26 اکتبر 2017 در استان هبی در شمال چین کلید خورد. این نخستین تراموای هیدروژنی در جهان است و از آنجا که هیدروژن یک سوخت پاک است، آلودگی محیطی نخواهد داست.
اگرچه سوخت هیدروژنی پیش تر در وسایل نقلیه ی مختلف نظیر اتوبوس استفاده شده است اما این اولین باری است که فناوری استفاده از سوخت هیدروژنی در تراموا عملی شده است.
گفتنی است تراموا با سوخت هیدروژنی یک وسیله ی مناسب و پرطرفدار برای حمل و نقل شهری خواهد بود. یکی از دلایلی که می توان گفت این پروژه با استقبال روبرو خواهد شد، در دسترس بودن این ماده است و دوم آن که این ماده را می توان از هر دو منبع تجدید پذیر و تجدید ناپذیر استخراج کرد.
علاوه بر این، دستگاه هایی با سوخت هیدروژنی، میزان گازهای گلخانه ای را کاهش خواهند داد و باید گفت این گزینه برای کشوری مانند چین که یکی از آلوده ترین مناطق در جهان است، گزینه ای بسیار حیاتی خواهد بود.
مخزن هیدروژن این تراموا تنها در طول 15 دقیقه پر خواهد شد و می‌تواند انرژی لازم برای مسیری به مسافت 40 کیلومتر را حداکثر با سرعت 70 کیلومتر در ساعت فراهم کند. این تراموا بر روی راه آهن قدیمی با قدمت 136 سال در شهر تانگشان، یکی از قدیمی ترین شهر های صنعتی در چین حرکت می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه