ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ خرداد

به گزارش پیوست، شرکت دانش‌بنیان یوآیدی دریافت کد بورسی در سجام را از طریق گوشی هوشمند فراهم کرد. با این قابلیت کاربران با ضبط ویدئوی سلفی می‌توانند به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند و کدبورسی خود را دریافت کنند.
به گزارش روابط عمومی یوآیدی، این شرکت دانش‌بنیان از دو سال پیش با هدف حذف مراجعه حضوری برای احراز هویت، راهکار احراز هویت دیجیتال به صورت غیرحضوری را توسعه داد و حال با شرایط به وجود آمده این شرکت با همکاری بورس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکار احراز هویت دیجیتال را برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام راه‌اندازی کرد.
این راهکار در چند روز آینده با همکاری شرکت آسان پرداخت، روی اپلیکیشن آپ پیاده‌سازی می‌شود و کاربران با مراجعه به این اپلکیشن و با ضبط یک ویدئوی سلفی ۵ ثانیه‌ای می‌توانند کد بورسی خود را دریافت کنند.
نحوه احراز هویت به صورت غیرحضوری به این صورت است که اگر کاربر پیشتر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌؛ اما احراز هویت نشده‌ است، می‌تواند وارد بخش استعلام سجام در اپلیکیشن آپ شود و با وارد کردن کد پیگیری سجام، وارد فرآیند احراز هویت غیرحضوری شده و با ضبط ویدئوی سلفی، احراز هویت خود را تکمیل کند.
اما  اگر پیشتر در سامانه سجام ثبت نام نکرده باشد در این صورت وارد بخش ثبت نام سجام اپلیکیشن آپ شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد کند و بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام سجام، با انتخاب گزینه احراز هویت الکترونیکی، وارد فرآیند احراز هویت شده و با ضبط ویدئوی سلفی احراز هویت می‌شود. در راهکار احراز هویت دیجیتالی ویدئوهای سلفی با الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر (Image Processing)، یادگیری ژرف (Deep Learning) و تشخیص زنده بودن تصویر یا همان Liveness Detection بررسی و احراز هویت کاربران تایید می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه