ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ بهمن

به گزارش ایلنا این روزها کاربران در شبکه‌های اجتماعی و گفتار روزانه‌ی خود در مورد اصرار رانندگان اسنپ به پرداخت نقدی کرایه صحبت‌های متفاوتی می‌کنند و از این موضوع ناراضی هستند.
به‌ نظر می‌رسد اسنپ برای پایان دادن به این مسئله، تمهیدات جدیدی را برای پرداخت‌ها اتخاذ کرده که مهم‌ترین آن «اعتبار کمیسیون منفی» در اپلیکیشن رانندگان است.
اسنپ به کاربران مسافرش حق انتخاب پرداخت داده است، یعنی کاربران می‌توانند برای پرداخت کرایه‌ی خود از بین دو گزینه‌ی پرداخت آنلاین (از طریق اینترنت و کدهای دستوری USSD) و پرداخت نقدی، یکی را انتخاب کنند. موضوعی که باعث ناراحتی برخی مسافران این سامانه می‌شود، اصرار برخی رانندگان به پراخت نقدی کرایه سفر است.
فرید شهابی، مدیر بخش تجاری اسنپ، در پاسخ به این سوال که چرا رانندگان تقاضای پرداخت نقدی دارند، می‌گوید: «اسنپ همیشه سعی می‌کند با کاربران خود چه مسافر و چه راننده رفتار مناسبی داشته باشد. به همین دلیل تا چند وقت پیش از اهرم‌های کنترلی استفاده نمی‌کردیم.
واقعیت این است که تا پیش از فعال شدن قابلیت «اعتبار کمیسیون منفی»، رانندگان با دریافت وجه نقد دیگر کمیسیونی به اسنپ پرداخت نمی‌کردند. همین موضوع باعث می‌شد تا از مسافران درخواست پرداخت نقدی کنند و از پرداخت کمیسیون سر باز زنند.
برای رفع این مسئله گزینه‌ی اعتبار کمیسیون در اپلیکیشن را فعال کردیم.»
در اپلیکیشن رانندگان اسنپ، در پایین گزینه‌ی «قابل برداشت» که در واقع میزان کارکرد و درآمد راننده را نشان می‌دهد، گزینه‌ی دیگری به نام «اعتبار کمیسیون» قرار گرفته است که در نسخه‌های جدید این اعتبار منفی نیز می‌شود. اعتبار منفی نشان‌دهنده‌ی میزان بدهی رانندگان به اسنپ است.
مدیر بخش تجاری اسنپ در توضیح اعتبار منفی و تاثیر آن می‌گوید: «این اعتبار در واقع نشان‌دهنده‌ی حق کمیسیون اسنپ از سفرهای رانندگان است. اپلیکیشن میزان کمیسیون هر سفر با هر روش پرداختی (آنلاین یا نقدی) را محاسبه می‌کند و مجموع آن به راننده نمایش داده می‌شود.
رانندگان باید با پرداخت اعتباری و شارژ حساب‌شان این مبلغ را پرداخت کنند. اگر میزان اعتبار منفی کمیسیون از یک حدی بیشتر شود، تا زمان پرداخت بدهی به اسنپ، پیشنهاد سفر به راننده داده نمی‌شود.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه