گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ خرداد

به گزارش دیجیاتو، استخراج بیت کوین یا به اصطلاح «ماینینگ» مصرف انرژی بسیار زیادی دارد و با افزایش قیمت انواع رمزارز در سال های اخیر، ماینینگ دوباره به بحث اصلی دنیای تکنولوژی بدل شده است. حالا شرکت های گاز استان آلبرتا در کانادا موفق شده اند از گاز طبیعی محصور برای تأمین انرژی ماینینگ استفاده کنند.
گاز طبیعی محصور معمولاً به دلایل اقتصادی قابلیت استخراج ندارد و مستقیماً به محیط اطراف پراکنده می شود. طبق گزارش های جدید، می توان تا 500 متر مکعب گاز محصور را در هر روز برای استخراج بیت کوین استفاده کنیم، به جای اینکه این حجم از گاز را به جو زمین بفرستیم یا بسوزانیم و محیط زیست را آلوده نماییم.
کارشناسان همواره به اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین به خاطر مصرف بالای انرژی انتقاد داشته اند. از سوی دیگر، سوزاندن گاز طبیعی محصور و آلوده کردن هوا نیز عواقب اقتصادی و زیست محیطی زیادی دارد. شرکت های گاز کانادا توانسته اند تمام گاز طبیعی محصور را برای تأمین انرژی فارم های استخراج بیت کوین به کار بگیرند. استفاده از گاز محصور در این روش، یکی از مشکلات اساسی هزاران مالک چاه های نفت و گاز را حل می کند.
علاوه بر این، قیمت گاز طبیعی طی سال های اخیر روند نزولی داشته و به همین دلیل، مالکین مخازن گاز هیچ انگیزه ای برای جمع آوری آن نداشته اند. تنها روش معقول برای خلاص شدن از دست این منبع طبیعی، سوزاندن بی هدف آن است که البته جو زمین را نیز آلوده می کند.
نصب تجهیزات استخراج بیت کوین در مجاورت این مخازن، به راحتی مشکل را حل می کند و هرچه بیشتر از این روش استفاده شود، دی اکسید کربن کمتری وارد جو زمین خواهد شد. استخراج بیت کوین با این روش، صنعت ماینینگ را به سمت استفاده از انرژی پاک سوق می دهد و پراکندگی مراکز استخراج را نیز بیشتر می کند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه