ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

صبح روز دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸ با حضور دکتر براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، دکتر صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی و دکتر شیری، مدیرعامل پست بانک ایران جلسه ای به منظور بررسی راهکارهای جذب سرمایه و سرمایه گذاری خطرپذیردر ‍روژه های فضایی کشوردر محل پژوهشگاه فضایی تشکیل شد.
در این نشست دکتر براری رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به نقش و تاثیرگذاری بخش خصوصی در پروژه های فضایی گفت: در تمام دنیا هر دو بخش حاکمیتی و خصوصی با اندکی تفاوت در نرخ رشد سالانه، مشترکا در سرمایه گذاری مورد نیاز توسعه فضایی کشورها ایفای نقش می کنند.
رئیس سازمان فضایی ایران خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های ملی جهت پیشرفت برنامه های راهبردی و تحقق اهداف پروژه های توسعه ای بخش فضایی کشور در کنار اقدامات مستمر برای تخصیص و جذب بودجه فضایی طبق روال های موجود، به منظور جذب منابع جدید درتلاش هستیم تا زمینه سرمایه گذاری های بخش خصوص به استناد طرح توجیهی اقتصادی را فراهم کنیم.
در این نشست دکتر شیری نیزضمن تاکید بر لزوم توسعه بخش فضایی کشور افزود: پست بانک ایران به عنوان بانک عامل با تعامل حداکثری با خزانه داری کشور و با استفاده از منابع داخلی و راهکارهای مختلف حداکثر همکاری و تلاش خود را برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه های فضایی کشور خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه