ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۳ بهمن

به گزارش مهر، پژوهشگاه فضایی ایران و مرکز تحقیقات مخابرات، همکاری در زمینه‌ی راه‌اندازی مرکز داده‌ی سازمان فضایی و استقرار خدمات رایانش ابری در این دیتاسنتر را مورد بررسی قرار دادند.
در راستای بازدید معاون توسعه‌ی کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی کشور از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) زمینه‌ی همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.
در این بازدید موضوعات قابل‌ بررسی در حوزه‌ی بیگ دیتا، رایانش ابری و اینترنت چیزها برای همکاری مشترک به بحث و تبادل‌ نظر گذاشته شد.
از این رو موضوعات پیشنهادی برای همکاری از جمله همکاری در راه‌اندازی مرکز داده (دیتاسنتر) سازمان فضایی، استقرار خدمات رایانش ابری در این مرکز داده و مشاوره در پیاده‌سازی زیرساخت توسعه و مدیریت خدمات سازمان فضایی، بررسی کیفی داده‌های این سازمان در جهت ارتقاء کیفیت و تحلیل کلان داده‌ها و همچنین همکاری در گسترش فناوری اینترنت چیزها از طریق داده‌های فضایی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین معاون توسعه‌ی کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی کشور در بازدید از دیتاسنتر مرکز تحقیقات مخابرات ایران، ضمن بازدید از خدمات زیرساختی و رایانش ابری مستقر در این پژوهشگاه، بر بهره‌برداری از تجربیات موجود در راه‌اندازی خدمات مرکز داده سازمان فضایی تأکید کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه