ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ فروردين

یزدانیان، رئیس دانشکده پست و مخابرات با بیان اینکه اقدام خوب دیگری که سال گذشته انجام شد، اخذ مجوز کانون ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران در وزارت ارتباطات و راه‌اندازی این کانون بود گفت: در انتهای سال گذشته سازمان امور اداری و استخدامی بخشنامه‌ای را صادر کردند مبنی بر اینکه اگر فردی بخواهد به یک سمت مدیریتی منصوب شود حتماً باید علاوه بر احراز یک سری صلاحیت‌های حراستی و اخلاقی و ... فارغ از آن اعتمادی که فرد منصوب کننده دارد حتماً باید صلاحیت‌های عمومی‌اش هم بر اساس یک سری شاخص‌های مدیریتی احراز شود.
وی افزود: مثلاً فردی که می‌خواهد مدیر شود باید حتماً دارای تفکر استراتژیک، روحیه کار تیمی، توان رهبری، مسئولیت‌پذیر، پاسخگویی و ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی از این‌ دست را داشته باشد.
رئیس دانشکده پست و مخابرات تصریح کرد: کانون ارزیابی این شایستگی‌ها را دقیق ارزیابی می‌کند؛ یعنی از افراد آزمون می‌گیرد و حتی یک سری بازی‌های استراتژیک طراحی می‌شود و فرد در موقعیت بازی قرار می‌گیرد تا بتواند از خودش بهترین واکنش را نشان دهد.
یزدانیان با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو وزارتخانه‌های پیشرو در زمینه‌ی ارزیابی مدیران بوده است گفت: از ابتدای سال اقدامات اجرایی کانون را شروع کردیم و بعد از تعاملات گسترده‌ای که با سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم موفق به اخذ مجوز برای وزارت ارتباطات شدیم و وزارت صاحب این کانون شد و این کانون هم با اعمال‌نظر آقای وزیر و معاونت توسعه مدیریت و هماهنگی وزارت به دانشکده به‌عنوان دستگاه مجری واگذار شده است.
وی افزود: از اواسط سال تمام افرادی که به سمت‌های مدیریتی منصوب می‌شوند برای ارزیابی به دانشکده مراجعه می‌کنند. البته آقای وزیر این ایده را مطرح کرده‌اند که چنین کاری به سطح کارشناسان هم تسری پیدا کند تا کارشناسان فارغ از اینکه مدیر بشود یا نه مورد ارزیابی کانون قرار گیرند. این مسئله باعث می‌شود که یک بانک اطلاعاتی خوبی برای سازمان‌ها ایجاد شود تا تبدیل به پتانسیل برای مدیریت آینده وزارت ارتباطات باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه