ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

به گزارش مهر، رئیس پژوهشکده‌ی علوم فناوری هوافضا از راه‌اندازی ۲ رشته فناوری فضایی و ماهواره‌ای در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.
محمود مانی در مراسم معرفی ماهواره‌ی پیام دانشگاه امیرکبیر همزمان با هفته‌ی جهانی فضا با اشاره به ویژگی‌های این ماهواره گفت: مدل مهندسی و کیفی این ماهواره طراحی و ساخته شده و هم‌اکنون مدل نهایی آن به اتمام رسیده است.
وی افزود: ماهواره‌ی پیام امیرکبیر در حال تست سازگاری با پرتابگر است و پیش‌بینی می‌شود که به عنوان اولین ماهواره با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب شود.
مانی با اشاره به اینکه پژوهشکده‌ی علوم و فناوری هوافضا چند ماهی است با این عنوان در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعالیت است، گفت: بسیاری از وسایل آزمایشگاهی مربوط به هوافضا را در این پژوهشکده طراحی و ساخته‌ایم.
رئیس پژوهشکده‌ی علوم فناوری هوافضا با بیان اینکه ماهواره‌ی پیام در سال ۸۶ و با توافقی که با سازمان فضایی ایران انجام شد به عنوان یکی از سه ماهواره‌ی دانشگاهی به دانشگاه امیرکبیر سپرده شد، اظهار کرد: این کار بزرگی بود که فقط توسط یک دانشکده قابل انجام نبود و به همین دلیل چند دانشکده در دانشگاه امیرکبیر از جمله دانشگاه‌های برق، مکانیک، صنایع و نساجی در این پروژه همکاری کردند.
وی تاکید کرد: چند هفته‌ی آینده تست نهایی و هماهنگی با پرتابگر این ماهواره انجام می‌شود و رسماً تحویل سازمان فضایی خواهد شد.
مانی اظهار داشت: تربیت نیروی متخصص و بومی‌سازی فناوری از جمله اهداف این پروژه بوده است و در کنار ماهواره‌ی پیام موفق به تاسیس آزمایشگاه‌های ارتعاشات، خلاء حرارتی، کنترل وضعیت و اتاق تمیز شدیم که برخی از آن‌ها در کشور تاکنون راه‌اندازی نشده بود.
رئیس پژوهشکده‌ی علوم فناوری هوافضا همچنین از راه‌اندازی دو رشته‌ی کارشناسی ارشد، فناوری فضایی و فناوری ماهواره‌ای در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه