تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

Jeff Bezos می‌خواهد جزئی از تجارت گروه گردانندگان سفرهای فضایی شود. شرکت او که در این زمینه Blue Origin نام دارد، روز دوشنبه اعلام کرد که راکت جدیدی به نام New  Glenn با توانمندی حمل بار به مدار پرتاب خواهد کرد.
New Glenn پروژ‌ه‌ای است که شرکت Blue Origin چهار سال را صرف توسعه‌ی آن نموده است و بیانگر بلند پروازی‌های شرکتی است که روی راکت‌هایش تصویر لاک‌پشت نقش بسته شده است. چرا لاک‌پشت؟ به دلیل آنکه آهسته روان است، و روان سریع!

راکت تک مرحله‌ای تنها می‌تواند خود را به مدار زمین برساند و راکت‌های چند مرحله‌ای حتی می‌توانند برای اهداف بلند پروازانه‌تر مورد استفاده قرار گیرند. این راکت جدید، نسبت به راکت New Shepard که به سختی می‌توانست به فضاهای دور برسد، دارای پیشرفت‌های خوبی بوده است. New Glenn در مقایسه با راکت شرکت SpaceX، یعنی Falcon 9، بلندتر و  قطورتر است و می‌تواند در هنگام پرتاب دو برابر بیشتر از SpaceX از خود کارایی نشان دهد. راکت‌های بزرگ‌تر این‌چنینی، می‌توانند Bezos را که در رقابت با دیگر شرکت‌ها جهت فرستادن انسان به مریخ قرار دارند، جلو بیاندازد.
Blue Origin و SpaceX تنها شرکت‌های فعال در زمینه‌ی پرتاب تجاری سفینه‌ها نیستند. اما نکته‌ی مهم آنجاست که رئیسان این شرکت‌ها، تنها میلیاردهایی هستند که می‌خواهند در جنگ تسخیر کره‌ی سرخ از یکدیگر پیشی بگیرند. به گفته‌ی دانشمندان علوم فضایی، برای رسیدن پایدار به کره‌ی مریخ، به تشکیلاتی به مراتب بزرگ‌تر از ایستگاه فضایی مورد نیاز است. برای رسیدن به چنین هدفی، حمل ماژولار قطعات و سوار کردن آن‌ها در مقصد، عاقلانه‌ترین کار به نظر می‌رسد.
Bezos ممکن است در ابتدا تمامی مخارج شرکت Blue Origin را تأمین کند، اما در نهایت قصد رسیدن به سود را دارد و مشتری‌ها هم طبیعتا شرکتی را برای رفتن به فضا انتخاب می‌کنند که ارزان و ایمن باشد.
به نظر شما چه زمانی به دست‌مان به کره‌ی مریخ می‌رسد؟ آیا شما هم عازم این سفر خواهید شد؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

راکت بعدی Jeff Bezos یک تقویت کننده ی قدرتمند با قابلیت استفاده ی مجدد است