تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت

کارشناسان می گویند که در آینده مراقبت از افراد مسن توسط ربات هایی به شکل سگ و به نام MIRO انجام خواهد شد. جالب است بدانید این ربات ها همانند یک حیوان خانگی و به تنهایی قادر به مراقبت از افراد مسن می باشد و نگهداری از آنها بدون هیچ مسئولیت و مراقبتی برای سالمندان خواهد بود.
MIRO اولین ربات بیومتریک در جهان است که توسط کارشناسانی از دانشگاه شفیلد، برای کمک و همراهی با انسان ها در زندگی طراحی شده است. در سیستم این حیوان خانگی رباتیک حسگرهای ویژه ای کارگذاری شده که می تواند سرما و گرما را به راحتی تشخیص دهد. همچنین وجود حسگرهایی در قیمت بینی MIRO سبب می شود تا موانع را در سر راه خود تشخیص دهد.
سازندگان می گویند که این روبوداگ مجهز به برنامه ریزی هایی برای شناختن صاحب خودش است. اما مزیت اصلی آن این است که طول عمرش برای زندگی بیش از یک حیوان خانگی است و همچنین چیزی به عنوان خستگی، خواب و مراقبت در آن صدق نمی کند. در نتیجه دردسری برای زندگی سالمندان نخواهد داشت.
در حال حاضر متخصصین موسسه ی خیریه ی Age UK، در حال آزمایش MiRo در این مرکز می باشند تا تعامل او را با کارمندان و سالمندان در این مرکز اجتماعی مورد بررسی قرار دهند. این ربات نه تنها در خانه بلکه در مراکزی همچون خانه های سالمندان می تواند به عنوان دستیار پرستاران به کار گرفته شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه