تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

مردم از ربات ها میترسند. با اندرویدهایی که خیلی شبیه انسان اند احساس بدی میکنند. و ممکن است از گونه هایی که در چالش رباتی DARPA شرکت میکنند ، فرار کنند. اما چیزی که این مصرف کنندگان میتوانند بپذیرند یک چیز با مزه و دوست داشتنی است.  BUDDY ؛  از Blue Frog Robotics که در روز پنجشنبه در اندیگوگو راه اندازی شد ازین مدل است.
این ربات 22 اینچی بلند سفید در خود یک تبلت هم دارد که خانه ی صورت دوست داشتنی اش است. این تبلت اندروید ، Intel Atom و همینطور مرکز فعالیت مغز بادی ، در داخل سر قابل چرخش اش قرار گرفته و میتواند بر روی بدن مخروطی اش عقب و جلو برود. بادی روی 3 چرخ میغلطد ، دو چرخ بزرگ در جلو و یک چرخک در عقب.


مانند Jibo ، یک ربات خانگی دیگر با صورتی دوستانه در ایندگوگو ، بادی، بازو و پا ندارد، که این مساله نه تنها توسعه ی ربات را آسانتر میکند بلکه برای کسانی که نگران دنبال شدن توسط یک ربات خانگی آواره اند نیز کمتر باعث ترس است. استثنای این قانون ربات Pepper  کمپانی Softbank است ، که مفصل دار و با بازو و دست دارد و حتی یک صورت واقعی و تبلتی روی شکمش .
بادی پر از ویژگی های خوب است. میتواند صحبت کند و بشنود، محیطش را حس کند و اتاق را میگردد. همچنین میتواند صورت ها را تشخیص دهد ، با بچه ها بازی کند ، از خانه ی شما محافظت کند ، تقویمتان را تنظیم کند و زنگ ساعت بگذارد.
به علاوه بادی یک Telepresence( دسترسی از راه دور) است که به شما این امکان را میدهد که توسط دوربین داخلی اش ببینید، او به عنوان یک همراه خانگی باهوش عمل کرده و بر اساس گفته های بلو فراگ ، میتواند به وسیله های هوشمند خانگی دیگر وصل شود و آن ها را کنترل کند. او به شما این امکان را خواهد داد تا با اسکایپ تماس بگیرید و با اپلیکیشن بادی پیام بفرستید.
برای خیلی از کارهایش او اصطلاح ها و عبارت های خیلی بامزه ای دارد، همه ی اینها باید به ربات کوچک کمک کند که به عنوان یک همراه در خانه مورد قبول واقع شود. بلوفراگ تخمین میزند که این ربات عمر باتری ای حدود 8 تا 10 ساعت خواهد داشت. مانند دیگر ربات های گروه، بادی Open Source خواهد بود و شرکت، یک SDK(برنامه ای که برنامه نویسان برای ساخت پروژه هایشان استفاده میکنند ) ارائه خواهد کرد تا طراحان بتوانند اپلیکیشن ها را اضافه یا پاک کرده و یا جدیدش را بسازند.


رئیس کل بلوفراگ روباتیکس ، فرانک دو ویسم به Mashable گفت که این پروژه برای طراحان بر مبنای ابزاری رایج مانند c++  و c# یا javascript ، قابل دسترسی است. او در ایمیلی نوشت که : بادی  در ابتدا 80 درصد برای مصرف عموم خواهد بود و بعد 100 درصد و بعد اضافه کرد که این دسترسی به قیمت هم مربوط میشود. ( قیمت بادی از 749 دلار شروع میشود.)
بلوفراگ رباتیکس قصد دارد بادی را در ماه می 2016 بیرون بدهد، و حالا این قضیه یک احتمال به نظر میرسد. حالا که کمپین اندیگوگو در رسیدن به هدف 100000 دلاری اش به خاطر کمبود ساعت شکست خورد. در این کمپین ، بادی 649 دلار برای نسخه ی کلاسیک و جعبه ابزار در نظر گرفته شده بود.همچنین یک نسخه ی طراح (که در دسامبر این سال میرسد) در این کمپین به قیمت 699 دلار به فروش رسید. (749 دلار خرده فروشی) همینطور Jibo که اخیرا دومین کمپین اندیگوگو اش را راه اندازی کرده است. این سوال باقی میماند، اینکه آیا این ربات خندان به بازار میرسید و مردم از آن استقبال خواهند کرد؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

توقف تولید پردازنده (Intel Atom)