تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

یک طراحی نرم افزار از کنزاس  رباتی طراحی کرده که ظاهرا میتواند مکعب روبیک را در یک نهم ثانیه حل کند . جی فلتلند و دوستش پاول رز  از تنظیماتی استفاده کردند که شامل یک pc نیرو گرفته از linux میشود، یک arduino ، وب کم و موتور های پله ای . آنها میخواهند یک رکورد جهانی بزنند . فلتلند این ربات را در ویدئوی یوتیوبی که اوایل این ماه منتشر شد نشان داد که به نظر میرسد معمای روبیک را در 1.047 ثانیه حل میکند . رکورد دستی فعلی برای حل این معکب 4.9 ثانیه است و توسط لوکاس اتر 14 ساله از کنتاکی آمریکا در نوامبر سال گذشته زده شد . سریع ترین زمان برای ربات ها 2.39 ثانیه است ( که این رکورد هم در نوامبر سال گذشته زده شد ) که فلتلند و رز میخواهند این رکورد را بزنند . ربات آنها شش موتور پله ای را به کار میگیرد که هر کدام درایور های خودشان را دارند . فلتلند توضیح میدهد که Arduino شتاب بالا و پایین را برای موتور های پله ای  کنترل میکند .


موتورهای پله ای در قاب چاپ سه بعدی قرار میگیرند و پایه های چاپ سه بعدی دارند که در حفره های کنده شده اطراف مرکز مربع مکعب روبیک محکم میشوند . به غیر از این حفره ها ، مکعب 3 * 3 روبیک اصلاح نشده است . 4 وبکم USB برای تعیین موقعیت مکعب استفاده میشوند . داده های دوربین به نرم افزار کامپیوتر لینوکس داده میشود که موقعیت مکعب را تعیین کرده و به نوبت ، به الگوریتم حل کردن مکعب روبیک کوکیمبا مربوط میشود . این الگوریتم مجموعه ای از حرکات برای حل روبیک را تعیین میکند و دستورالعمل ها به موتور های پله ای فرستاده میشوند .
فلتلند و رز برای رکورد جهانی رسمی درخواست داده اند و توئیت کردند که این کار در پنجم فوریه اتفاق خواهند افتاد . Gizmag منتظر اطلاعات بیشتر است ولی هنوز خبری نشده است .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برای اولین بار یک ربات در دوره راهنمایی درس می خواند