تکنولوژی
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

دو ربات غول پیکر با اسلحه های مشتعل چیزی است که در کابوس های آخر زمانی و فیلمهای مایکل بی وجود دارد. در حالیکه این ماشین ها ی خود مختار در دنیای تخیلی زندگی میکنند، نسل سرسختی از ربات های قابل راندن در حال واقعیت پیدا کردن اند. یکی از این ماشین ها مگابت (megabot) است . یک ربات بزرگ و بلند 15 پایی که میتواند نشیمن گاه دو نفر باشد. برخلاف ماشین های مسلح مخرب هالیوودی، این یکی با یک اسلحه ی پینت بال مسلح شده و آماده است تا از آن استفاده کند البته او باید یکی اندازه ی خودش پیدا کند تا اذیتش کند. بنابراین سازندگان این جانور بزرگ پرچم آمریکا را بالا بردند، و ربات 12 پایی ژاپنی، کوراتاس را به مبازره طلبیدند.


مگابت طراحی نشده است تا دارو ها را زیاد کند، به ارتش کمک کند یا به بیگانگان به سبک الن ریپلی شلیک کنند. این ربات برای یک چیز کاملا متفاوت است. گویی کاوالکانتی ، یکی از موسسان مگابت به engadget  گفت: ما در حال به واقعیت تبدیل کردن بازی های ویدئویی و موضوعات علمی تخیلی هستیم. آنهم به شکل ربات های غول پیکر در حال جنگ.  این همان تفریحی است که سالها پیش قولش را به ما داده بودند.و این نوع تفریح  را بالاخره تکنولوژی روباتیک ممکن کرده است.
این ایده اولین بار زمانی که مگابت کار kickstarter اش را آغاز کرد معرفی شد. این ربات بزرگ به هدف 1.8 میلیون دلاری اش نرسید. ولی تیم به تکمیل نمونه ی اولیه اش ادامه داد. mk ll با کمک autodesk . از طرف دیگر کوراتاس حدود سه سال است که تکمیل شده و حتی در آمازون به قیمت 1 میلیون دلار از ابتدای سال به فروش گذاشته شده است. اگر تیم ژاپن این چالش و مسابقه را بپذیرد، این ربات ها برای مبارزه آماده و اصلاح خواهند شد. این مسابقه یک سال دیگر اجرا خواهد شد.
این مبارزه شما را به یاد حمله ی ربات ها و خرابی می اندازد ولی مفهوم مسلح کردن ربات ها بر سازندگان پنهان نیست . کاوالکانتی میگوید: بله از نظر تکنیکی یک ماشین میتواند اسلحه اش را با اسلحه ی واقعی عوض کند ولی این ماشین بسیار کند است حتی از تانک هم کندتر . بسیار بزرگتر اما ضعیف تر. و اگر ضربه ای به آن وارد شود می افتد. این رباتهای بزرگ نمیتوانند در جنگ های واقعی نقشی داشته باشند اما خیلی عالی اند و دوئل شان بسیار بامزه خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
حمیدرضا
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
سلام با این همه زحمتی که برای طراحی سایت و مطالب و لینک و غیره کشیدید چرا سایت فید نداره . حتما میدونید که خیلیا مثل من مشترک فید ریدر های هستند
مجله اینترنتی سهـــا
۱۵:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
حق با شماست دوست عزیز ، قراره به زودی آپدیت جدیدی داشته باشیم که یک سری امکانات به سایت اضافه بشه. حتما موردی که فرمودید رو مد نظر قرار میدیم. ممنون از بابت راهنمایی و پیشنهادتون
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

۵ روشی که بات‌ها وضعیت کسب‌وکارها را بهبود خواهند بخشید