تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

دانشمندان دانشگاه مریلند ربات با وزن 1.6 گرم اختراع کرده اند، که می تواند بر روی چهار پا حرکت و یا جهش می کند. تقریبا در هر سطحی، قادر حرکت است وهر بار می تواند طول پرش را افزایش دهد. او می تواند چهار برابر طول جثه خود جهش کند.

این ربات در ابتدا، دارای شش پا بود، اما این مسئله در روند حرکت اندام میانی او جلوگیری می کرد در نتیجه رایان سنت پیر سازنده این ربات با حذف پایای میانی از طراحی آن توانست طرح را پیاده کند. پاها به وسیله آهن ربای مغناطیسی به صورت مستقل به حرکت در می آیند.
طول ربات - 20 میلی متر و ارتفاع آن - 5.6 میلی متر است.

با نصب یک آهن ربای نئودیمیوم در داخل ربات، اندام محرک تحت تاثیر یک میدان مغناطیسی قرار گرفته ،درنتیجه ربات شروع به حرکت خواهد کرد. اگر چرخش مغناطیسی در پاهای ربات تغییر کند ربات به صورت جهشی و یورتمه وار حرکت می کند.

بدنه ربات با چاپگر سه بعدی ساخته شده و بقیه لوازم برای راه اندازی آن در مرحله بعدی اضافه شده است. او بخوبی از پس آزمایشاتش برآمده و نشان می دهد برای عملیات آماده است.        
سرعت ربات در هنگام جهش 78 میلی متر / s است. به گفته این مهندسان، این ربات کوچک برای عبور از سطوح سخت و خشن ساخته شده است.

البته می توان با تغییر پاها ساختار و ماهیت ربات را تغییر داد حتی می توان با تغییر ماده در چاپگر سه بعدی آن را برای کار های متفاوت تولید کرد.

برچسب هاJumping mini robot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان ایرانی، طراح الگوریتم کنترلی سریع‌ترین ربات دوپای جهان