تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ ارديبهشت

طی گزارشی که در وب سایت رسمی کمپانی پاناسونیک آمده، ربات ژاپنی ساخت این کمپانی به نام  HOSPIموفق به دریافت گواهی نامه ی کار در مراکز بهداشتی شده است.
این اولین نمونه از ربات دستیار پرستار ست که قادر به پشت سر گذاردن مراحل آزمون شده و حال قادر به کار در بیمارستان به عنوان دستیار شخصی می باشد.
این نسخه از ربات قادر به حمل تجهیزات پزشکی و کمک به کارکنان بیمارستان است سنسور های نصب شده در این ربات از برخورد او با افرادی که در راه رو های بیمارستان ایستاده اند،جلوگیری می کند.
نسخه فعلی ربات قادر به کمک به کارکنان پزشکی برای حمل تجهیزات است. سنسورهای نصب اجازه می دهد او را به مانور در راهرو بیمارستان، به منظور جلوگیری از برخورد. سازندگان تمامی کارت های مجوز عبور به اتاق های بیمارستان را در سیستم این ربات تعریف کرده اند. سرعت حرکت آن برابر 1 متر بر ثانیه است.
  همچنین این ربات اجازه ورود به اتاق های آزمایشگاهی و مراقبت های ویژه که دسترسی آن ها تنها با کارت مغناطیسی ممکن است، را دارد.

استاندارد های بین المللی

این ربات درای گواهی نامه ژاپنی JIS B 8445 N JIS B 8446-1 می باشد که با گواهی نامه بین المللی الزامات ایمنی روبات ها برای مراقبت شخصی مطابقت دارد.
در آینده این ربات نه تنها در بیمارستانهای ژاپن بلکه در تمام دنیا خدمات پزشکی را ارائه خواهد داد.

برچسب هاHOSPIPanasonicRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا یک میلیون دلار برای اعزام ربات به مریخ هزینه می کند