تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۱ آبان

پلیس آهنین به زودی همراه پلیس در شهر دبی به گشت زنی خواهد پرداخت.
نمونه اولیه این پلیس آهنین، در نمایشگاه فناوری کامپیوتر و الکترونیک خلیج فارس که سالانه برگزار میشود در معرض دید عموم قرار گرفت. این ربات پلیس، قادر به گفتن سلام نظامی است، دست میدهد و به زبان های انگلیسی، عربی و فرانسه صحبت می کند. از صفحه نمایشی لمسی که روی بدن این ربات  متصل است، می توان برای گزارش کردن جرائم یا تصادفات رانندگی از آن استفاده کرد.
صفحه نمایش تعاملی و میکروفون آن به طور مستقیم به نیروی پلیس دبی متصل می شود. این صفحه همچنین میتواند صورت افراد را اسکن و ذخیره کند. "کارلوس ویواس"، مدیر تجاری شرکت پال روباتیک می گوید: «این ربات صد درصد در اروپا و در بارسلون توسعه یافته است. ما خیلی خوشحالیم که پلیس دبی از میان تمام انتخاب های موجود در جهان در زمینه این فنآوری، طرح ما را انتخاب کرده است.» در این نمایشگاه علاوه بر ربات پلیس، ربات نگهبان و اولین ربات چاپگر سه بعدی را نیز می توان دید، که در امارات متحده عربی ساخته شده است.
یک ربات دیگر هم هست که کاملا مانند یک نجات غریق عمل می کند و می توان از طریق پخش زنده تمام اتفاقات اطراف آن را از مرکز کنترل نظارت کرد. سال آینده از این ربات غریق نجات در استخر برج های مناطق مسکونی شهر استفاده خواهد شد.
ربات دیگری نیز در فرودگاه بین المللی دبی مستقر است، که مسئولیتش، خوش آمدگویی به مسافران است و حالات چهره مسافران را از طریق سنسور متصل شده، جهت رضایتمندی مشتریان از خدمات ویزا، تخمین می زند.
از دیگر فناوریهای جدید ارائه شده در این نمایشگاه، یک سیستم امنیتی در خودرو است، که میتواند چهره راننده را تحلیل کند و در صورت خواب آلودگی، چنانچه چشمهای شما یک و نیم ثانیه بسته باشد این سیستم زنگ خطر را به صدا در می آورد.
مشابه این سیستم بر روی 50 اتوبوس شهر دبی نصب شد، که تاثیر چشمگیری در عدم حواس پرتی رانندگان داشته است. تا دو سال آینده، ۱۵۰۰ اتوبوس در شهر دبی به این سیستم امنیت مجهز خواهند شد.
"بوتی بین بیر" مدیر کل دفتر دبی هوشمند در این مورد می گوید: «هدف نهایی ما فناوری نیست. بلکه هدفمند سازی است. هدف نهایی ما، این است که مردم را بیشتر خوشحال کنیم. اما در طی این مسیر از فناوری های نوآورانه استفاده می کنیم. شما می توانید اپلیکیشن هایی را ببینید که ما به دولت ارائه کردیم. تقریبا ۲۷ نهاد دولتی را در یک برنامه پوشش داده ایم. بیش از ۵۵ نوع خدمات را در یک مکان می توانید اجرایی کنید. با یکبار پرداخت، می توان از تمام امکانات دولت استفاده کرد.»
در این نمایشگاه، خدمات کرایه ای اتومبیل نیز ارائه شد و در آینده نزدیک، نرم افزارهای هوشمندی برای پارک خودکار به اطلاع خواهد رسید. یکی از ستاره های این نمایشگاه، خودروی پلیس «مک لارن ۵۷۰ اس» بود، که در مقابل مدل های مسابقه ای همچون مدل های بوگاتی، لامبورگینی و فراری قرار گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه