تکنولوژی
الناز فرجی۰:۱۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

مزارع، تصاویر زمین هایی صاف و یکدست پر شده با ذرت را برای انسان تداعی میکنند اما بخش زیادی از این مزارع روی تپه ها یا جاهایی واقع شده اند که رسیدن به آن ها یا باقی ماندن در آن سخت است . برای  صاف نگه داشتن این زمین ها برای احشام ، شرکت تکنولوژی انگلیسی Ibex در حال شروع کردن آزمایش هایی سخت و تمام اتوماتیک در زمین است و اینکار را با ربات کشاورزی سرسختش انجام میدهد که میتواند در شیب ها مانور دهد و مراتع ها را برای گوسفند ها آماده کند و علف های هرز را شناسایی کرده و نابود کند .
بر اساس گفته های Ibex ، بریتانیا به تنهای 41000 گوسفند ، 17000 مزرعه ی لبنیاتی با میانگین اندازه ی 140 جریب دارد. و این زمین ها دارای علف های هرزی هستند که میتوانند سمی باشند یا بیش از حد به سمت بوته ها رشد کنند . این دومی دغدغه ی خاصی برای مزرعه های گوسفندان است ، جایی که ساکنان شبیه گوسفندی اش عادت دارند هر چیزی را که میتوانند به آن بپیچند را پیدا کنند .
سروکله زدن با این علف های هرز در مناطق کم ارتفاع صاف هم سخت است اما در سطوح بالاتر زمین که در آن شیب وجود دارد و تنها توسط تراکتور های گلی قابل دسترس است ، راه های جایگزین یا هدر دادن اند یا از نظر محیط زیست خطرناک ، مانند اسپری های سم ضد علف های هرز و به صورت دستی هم هر سال هزاران پوند هزینه دارد و در سطوح بالا خطر آسیب هم برای کارگران وجود دارد . ibex  ربات کشاورز خودکار را به عنوان یک راه حل امن تر و ارزان تر میبیند که نه تنها میتواند رفتن به مزارع بالا تر را آسان کند ، بلکه میتواند به مکان های غیر قابل دسترسی برای احشام و کشت برود. این ربات  که در حال حاضر در حال انجام یک آزمایش است ، یک وسیله ی خودکار قابل پیگیری  با سنسور ها و نرم افزار های مشابه یک ماشین خودکار است . میتواند از گل ؛ گیاهان ضخیم و شیب های سر دهنده تا 45 درجه استفاده کند ، که بهتر از تراکتور ها و دوچرخه های کوه نوردی میتواند عمل کند .
این ربات همچنین سنسور هایی دارد که به آن این امکان را میدهند تا علف های هرز را شناسایی کند و تک تک نابودشان کند به جای اینکه کلی اسپری کند . این کار با یک دست رباتی انجام میشود اما میتواند جایگزین شود یا برای حمل و نقل استفاده شود . در ضمن ، کامیون ها فشار زمین را پایین میاورند بنابراین با عبورش در این مکان ها آسیب کمتری  وارد میکند . ibex میگوید که این ربات میتواند به طور مستقل خودش را به بهترین راه ها راهنمایی کند و ویدئو های زنده ای به کنترل کننده میفرستد تا اگر به امداد انسانی نیاز بود بشود فهمید . همچنین میتواند تا یک روز دور تر از پایگاهش عمل کند .
دکتر چارلز فاکس ، مدیر پروژه ی ibex در مزرعه ی هانشلف  هال میگوید ibex  اولین ربات کشاورزی است که طراحی شده تا محیط های کشاورزی سرسخت مانند مزارع تپه های یورکشایر را به عهده بگیرد .برای بردن این ایده فراتر از آزمایشگاه های دانشگاه و مسلط شدن به محدودیت های راه های سخت ، ما ibex را با استاندارد های عملیاتی طراحی کردیم و ساختیم ، تا جایی برویم که وسایل نقلیه ی دیگر نمیتوانند بروند و کاری کنند و برای اینکه این مشکل جهانی واقعی را که بر مزرعه داران زیادی در انگلستان تاثیر گذاشته را حل کنیم . ما گروه کاربران فعال و علاقه مندی برای مزرعه داران محلی داریم و از نصیحت هایشان دائم استفاده میکنیم . ibex میگوید که آزمایش های زمین تا اواخر این سال ادامه دارد و انتظار دارند که ربات هم هزینه ی وسایل نقلیه ی قادر به کار در شرایط سخت شود .

برچسب هاagribotfarm robot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روبات چوپان در مزارع