تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲ اسفند

گماشتن ربات‌ها در مشاغل انسانی بدان معناست که انسان‌های کمتری کار خواهند کرد و این به نوبه‌ی خود باعث می‌شود که افراد کمتری مالیات پرداخت کنند. این امر منجر به بروز مشکل می‌گردد، چراکه مالیات وجه لازم برای موارد مهمی چون مدارس، خیابان‌ها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی را تأمین می‌کند.
بیل گیتس راه‌حلی برای این مشکل ارائه کرده است. ربات‌هایی که مشاغل انسانی را از آن خودکرده‌اند مالیات آنان را نیز پرداخت کنند.
گیتس در مصاحبه‌ای با کوارتز این‌گونه عنوان کرد: « گفته می‌شود که در حال حاضر کار انجام‌شده در یک کارخانه، توسط کارگر انسانی، دارای ارزشی برابر با 50000 دلار است. برای این درآمد حاصله، مالیات‌هایی چون مالیات بر درآمد، مالیات جهت تأمین امنیت اجتماعی و تمامی چیزهایی ازاین دست تعیین می‌شود که بایستی پرداخت کنید. و اگر قرار بر این باشد که ربات جایگزین انسان گردد، باید به این فکر کرد که می‌خواهیم مالیاتی به همین شیوه برای ربات تعیین می‌کنیم ».
بر اساس گزارش مکنزی در ماه ژانویه، 50 درصد از مشاغلی که امروزه توسط انسان‌ها انجام می‌گیرند دارای این قابلیت‌اند که کارگر ربات در آن‌ها جایگزین شود. این عمل باعث می‌شود که دستمزد پرداختی در سراسر جهان حدود 15 تریلیون دلار و در ایالات متحده‌ی آمریکا حدود 2.5 تریلیون دلار کاهش یابد. اما این اتفاق با تقریب مثبت و منفی 20 سال، تا قبل از سال 2055 رخ نخواهد داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه