موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي

گوشی هوشمند LG G5 رتبه اول را در صف گوشی های هوشمند قابل تعمیر داراست. کارشناسان طی بررسی ها به این گوشی امتیاز 8 از 10 را به دلیل قابلیت تعویض باتری و دیگر ماژول ها را اختصاص داده اند. از آنجایی که گوشی هوشمند LG G5 SE نیز تنها در پردازنده و میزان حافظه رم با LG G5  تفاوت دارد، می توان این گوشی را هم پرچمدار این گروه نامید.
گوشی های Google Pixel و Pixel XL در رتبه دوم قرار دارند.  به گفته کارشناسان تعداد اجزای زیادی در این محصول قابلیت تعویض دارند. در این مورد هم گوشی امتیاز 7 از 10 را گرفته که دلیل یک امتیاز کمتر، دشوار بودن جایگزینی صفحه نمایش است.
مکان سوم و چهارم را Apple به خود اختصاص داده است. iPhone 7 و 7 Plus نیز امتیاز 7 را کسب کرده اند. کارشناسان اشاره می کنند که جایگزینی صفحه نمایش و باتری ساده است، اما نیاز به پیچ گوشتی های ویژه دارند. جایگاه بعدی متعلق به iPhone SE با امتیاز 6 از 10 است. در این گوشی تعویض صفحه نمایش و باتری آسان است اما در هنکام تعمیر، کابل  Touch ID آسیب می بیند.
رتبه پنجم متعلق به بدنام ترین گوشی بازار Samsung Galaxy Note 7 است. امتیاز این گوشی 4 از 10 است . بسیاری از قطعات این گوشی ماژولار هستند اما باتری به سختی قابل تعویض است. 
رتبه آخر نیز متعلق به گوشی های Samsung Galaxy S7  و  S7 edge است. علیرغم اینکه بسیاری از قطعات ماژولار هستند، اما قطعات به گونه ای به یکدیگر متصل شده اند و بدنه با چسبی محکم پوشیده شده که امکان پیادده سازی قطعات وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه