گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ دي

همانطور که می‌دانید Greenpeace نام یک سازمان غیر دولتی مدافع محیط زیست است که در بیش از 40 کشور دنیا فعالیت می‌کند و از شرکت‌های  فناوری به عنوان ابزارهای بزرگ اطلاع‌رسانی جهانی استفاده می‌نماید. اگرچه این شرکت‌ها به نوبه‌ی خود، به اشاعه‌ی چگونگی در اختیار گرفتن انرژی کارآمد و پایدار مرکز داده‌ها علاقه‌ی بسیار دارند.
به گفته‌ی گروه Greenpeace برخی از این شرکت‌ها مانند Facebook، Apple و Google که از 4 سال پیش تاکنون برای اولین‌بار به انرژی‌های تجدیدپذیر متعهد شده‌اند، از رتبه‌ی A برخوردارند.
این سازمان از آنچه شاخص انرژی پاک نامیده می‌شود برای گردآوری تعداد شرکت‌هایی که از منابع تجدیدپذیر به همراه قدرت وابسته به پیدایش الکتریسیته به وسیله‌ی آب یا بخار بهره می‌برند، استفاده می‌کند.
گفتنی است، استفاده از انرژی مرکز داده بسیار مهم است زیرا کامپیوترها و وسایل دیگر که متداولا با فناوری اطلاعات اجرا می‌شوند، حدود 7 درصد برق جهان را مصرف می‌نمایند.
این در حالی است که سرویس خدمات Amazon رتبه‌ی C را در جدول رتبه‌بندی Greenpeace به دست آورده است، چراکه Amazon به صورت شفاف و کافی در کاربرد این نوع انرژی و برنامه‌ریزی‌های سازمان همکاری نکرده است. شایان ذکر است، این شرکت ممکن است سال جاری رتبه‌ی F بگیرد.

برچسب هاGreenpeace
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

خانه های شبکه ای و هواپیما های تا شده