تکنولوژی
الناز فرجی۲:۴۱ - ۱۳۹۵ جمعه ۳۱ ارديبهشت

سیستم کرونوس مؤسسهٔ فناوری ماساچوست، به گونه‌ای است که می‌تواند افراد مختلف را در یک اتاق و یا خارج از یک فروشگاه به درستی و با دقت 97 درصد زمان تعیین‌شده تشخیص دهد.
پیرامون محصولات "خانه هوشمند" و آسایشی که مرهون اتوماسیون پیشرفته و اتصال آسان به تلفن همراه است همهمه زیادی به چشم می‌خورد. با این حال، تحقیقات جدید به زودی با ارتقا فناوری بی‌سیم و آگاهی‌ رسانی در سطحی گسترده‌تر، بستری جهت تاکید بیشتر بر "هوشمندسازی" پدید خواهد آورد. تیمی از علوم کامپیوتر دانشگاه MIT و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL)، یک سیستم را به نحوی توسعه داده است که یک نقطه دسترسی بی سیم را قادر سازد به دقت و بدون هیچ‌گونه سنسور اضافی، کاربران را تا زیر یک دهم متر موقعیت‌یابی کند.
شبکه‌های بی سیم در شناسایی سریع دستگاه‌هایی که وارد محدوده می‌شوند، خوب عمل می‌کنند. هنگامی‌که شما نقاط دسترسی مختلف را به هم متصل می‌کنید، با موقعیت فرد موردنظر که به عنوان مبدأ در نظر گرفته می‌شود تشکیل یک مثلث می‌دهد. این در حالی است که این فناوری بی سیم جدید با عنوان "کرونوس"، 20 برابر روش‌های موقعیت ‌یاب موجود دقت دارد. آزمایش‌های صورت‌گرفته توسط پروفسور دینا کاتابی، نشان داد که کرونوس می‌تواند افرادی را که داخل یک فروشگاه حضور دارند از کسانی که خارج از آن هستند به درستی و با دقتی برابر 97 درصد زمان تعیین‌شده تشخیص دهد. در این حالت، به عنوان مثال، در کافی‌شاپ‌ها وای‌فای رایگان به راحتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.
کرونوس، با کم کردن فاصله واقعی یک کاربر از یک نقطه دسترسی می‌تواند به چنین دقتی دست پیدا کند، که در این حالت سرعت انتقال داده به سرعت نور می‌رسد. با احتساب زاویه، موقعیت با معیار سانتی‌متر تعیین می‌شود. تیم موسسه با طراحی کرونوس به گونه‌ای که بتواند به سرعت وارد کانال‌هایی با فرکانس‌های مختلف شود، اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهد و سپس نتایج را به هم مرتبط سازد، دقت وای‌فای موجود در محیط تجاری را که به طور معمول به فناوری رادیویی باند فوق وسیع محدود می‌شود و بسیار هزینه‌بر است، بالا برده است.


سیستم موردنظر می‌بایست به نحوی برنامه‌ریزی شود که تاخیرهای اضافی فرآیند را هم لحاظ کند. روش کدگذاری وای‌فای کمک می‌کند تا بسته‌های اطلاعاتی از زمان واقعی انتقال، تشخیص داده شوند. تأیید بسته‌های اطلاعاتی هم می‌تواند جهت لغو فاز خارج از تنظیم ایجادشده توسط پرش باند مورد استفاده قرار گیرد. محققان همچنین الگوریتمی ساخته‌اند که قادر است انعکاس سیگنال‌ها و تاخیرهای موجود در هر یک از نسخه‌ها را مشخص کند.
با وجود وای‌فایی که می‌تواند با دقت به سایر دستگاه‌های بی‌سیم اشاره کند، می‌توانیم آینده‌ای را متصور شویم که در آن زنبورها حد فاصل خود را با انسان‌ها یا سایر بالگردها حفظ می‌کنند، دستگاه‌های بی‌سیمی که در موقعیت مناسب قرار نگرفته‌اند به شکل موثرتری عمل می‌کنند، خانه‌ها به خودی خود اشخاص را شناسایی کرده و بر این اساس حرارت و روشنایی را تنظیم می‌کنند و در نهایت با توسعه دسترسی بی‌سیم به صورت انحصاری بتوان بستری مهیا کرد تا خود به انتخاب اتاق و دیگر مناطق زندگی بپردازد.
اخیراً، مقاله‌ای تحقیقاتی در این خصوص در همایش یوزنیکس و در رابطه با سیستم‌های شبکه‌ای طراحی و پیاده سازی بند 16 زیرساخت‌های داده‌های مکانی ملی (NSDI '16) ارائه شده است.

برچسب هاWi-Fi
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 ترفند برای بهبود بخشیدن به مصرف باتری گوشی