ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۱ مهر

رسانه های ایالات متحده ی آمریکا ادعا می کنند که مقامات روسی کاربرد آنتی ویروس آزمایشگاه کسپرسکی را برای استفاده در مقاصد جاسوسی طراحی کرده اند. همچنین در متن گزارش این نشریه ها آمده است اعمال تغییرات بر روی این برنامه تنها با اجازه‌ی سازنده‌ی آن امکانپذیر خواهد بود.
به گفته‌ی رسانه ها، این آنتی ویروس با دارا بودن برنامه ای خاص، به جستجوی علامت مخصوص به مطالب فوق محرمانه می‌پردازد و آن ها را سرقت می‌کند. این رسانه ها به این نکته اشاره می‌کنند که این علامت تنها در اسناد رسمی دولت آمریکا استفاده می شود و در صرتی که نامه ای دارای این علامت باشد به هیچ عنوان قابل افشا نیست.
علاوه بر این، رسانه ها می گویند این برنامه‌ی جاسوسی به طور هوشمندانه، برنامه‌های ایالات متحده ی آمریکا را که از کد مخفی استفاده می کنند ردیابی می کند. پیش از این در ماه سپتامبر گزارش شد که مقامات ایالات متحده، استفاده از نرم افزارهای توسعه یافته توسط آزمایشگاه کسپرسکی را در سازمان‌های دولتی و همچنین شرکت‌هایی که با موسسات دولتی ارتباط دارند، ممنوع کرده است.
سرپرست آزمایشگاه کسپرسکی، یوجین کسپرسکی، تمام اظهارات مربوط به دخالتش در اقدامات جاسوسی را رد می کند. اخبار منتشر شده درباره‌ی همدستی کسپرسکی با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه تنها یک شایعه است و تاکنون هیچ شواهدی برای اثبات آن وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه