به گزارش «ایران»، افزایش پهنای باند اینترنت، رفع انحصار از خدمات نسل سوم و چهارم و افزایش استفاده از گوشیهای هوشمند در رشد بازیهای آنلاین تأثیر به سزایی داشته است. براساس آمار و ارقامی که سال گذشته توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای منتشر شد، در چند سال اخیر کاربران بازیهای رایانهای به سمت بازی روی گوشیهای هوشمند رفتهاند. مهمترین شکلی که بازیهای گوشیهای هوشمند دارند، متعلق به بازیهای آنلاین است و این موضوع به این علت است که با افزایش پهنای باند و دسترسی به اینترنت که در کل دنیا ایجاد شده، بازی کردن از یک مقولهی فردی به یک مقولهی اجتماعی و بازیهای گروهی تبدیل شده است.
در همین زمینه حسن کریمی قدوسی، رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به افزایش آمار گیمرهای کشور در چند سال اخیر گفته بود: «از ۱۸ میلیون گیمر در سال ۹۲ به ۲۳ میلیون در سال ۹۴ رسیدیم». به باور وی، رشد اینترنت و افزایش پهنای باند دسترسی مردم را به این بازیها بیشتر کرده است. همچنین کریمی قدوسی با اشاره به افزایش درآمد از محل اپلیکیشنهای تلفن همراه تأکید کرده بود که در سال ۹۵ تقریباً ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال درآمد محتوای دیجیتال شامل اپلیکیشن و بازی توسط کاربران ایرانی برای محصولاتی بوده که کاربران باید آن را از ابتدا خریداری میکردند که اصطلاحاً به آن پریمیوم گفته میشود، در حالی که حدود ۶۴۰ میلیارد ریال فروش درونبرنامهای برای اپلیکیشن و بازی بوده است.
در همین زمینه حسن کریمی قدوسی، رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به افزایش آمار گیمرهای کشور در چند سال اخیر گفته بود: «از ۱۸ میلیون گیمر در سال ۹۲ به ۲۳ میلیون در سال ۹۴ رسیدیم». به باور وی، رشد اینترنت و افزایش پهنای باند دسترسی مردم را به این بازیها بیشتر کرده است. همچنین کریمی قدوسی با اشاره به افزایش درآمد از محل اپلیکیشنهای تلفن همراه تأکید کرده بود که در سال ۹۵ تقریباً ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال درآمد محتوای دیجیتال شامل اپلیکیشن و بازی توسط کاربران ایرانی برای محصولاتی بوده که کاربران باید آن را از ابتدا خریداری میکردند که اصطلاحاً به آن پریمیوم گفته میشود، در حالی که حدود ۶۴۰ میلیارد ریال فروش درونبرنامهای برای اپلیکیشن و بازی بوده است.