نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش همکاران سیستم، نرم‌‌افزارهای حوزه خدمات بهداشت و درمان که در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند، با هدف مدیریت داده‌ها بالینی و غیربالینی ارایه می‌شوند. این نرم‌ افزارها در تهیه سوابق الکترونیکی بیمار برای بازیابی و ذخیره آنها کاربرد فراوان دارند. این قبیل نرم افزارها همچنین در تامین امنیت، مدیریت و تحلیل اطلاعات در صنعت بهداشت و درمان هم کمک می‌کنند و بخش بزرگ داده‌های تولید شده در این عرصه می‌توانند به جای آنکه به صورت دستی تحلیل شوند، از طریق این پلتفرم‌ها به صورت کاربردی‌تر ارایه شوند.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی «مارکت ریسرچ فیوچر» (MRFR) بازار جهانی نرم افزارهای سازمانی در صنعت بهداشت و درمان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی میانگین رشد سالانه ۱۳٫۰ درصدی را تجربه می‌کنند و ارزش این بازار در دوره زمانی مذکور به ۷۶۴۹۵٫۷ میلیون دلار خواهد رسید.
بازار جهانی نرم‌ افزارهای سازمانی مختص صنعت بهداشت و درمان طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه بوده است و این فرآیند عمدتا به دلیل افزایش تعداد راهکارهای نرم‌افزاری که برای مدیریت سیستم‌های مراقبت درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار کاربرد داشته است.
تمرکز بالای سوابق درمانی بیماران به صورت الکترونیک به همراه قوانین سختگیرانه برای مدیریت اطلاعات بیماران از مهم‌ترین عواملی بود که رشد هرچه بیشتر این بازار در سال‌های اخری را باعث شد. افزایش تقاضا برای محدود کردن هزینه‌های مراقبت درمانی و ابتکارهای دولت برای بهبود مراقبت از بیمار نیز از جمله محرک‌هایی بود که به رشد هرچه بیشتر این بازار انجامید. در این میان افزایش بودجه دولت‌ها برای ارتقا قابلیت‌های همکاری در فرآیند مراقبت‌های درمانی و افزایش تاکید بر مراقبت از بیماران به صورت هوشمندانه نیز بر این بازار اثر قابل ملاحظه گذاشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه