کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

فیسبوک موفق به شکستن تخمین‌های درآمدی وال‌استریت در سه ماهه‌ی چهارم شد. در این سه ماهه، فیسبوک ۲.۳۲ میلیارد کاربر ماهانه داشت که نسبت به ۲.۲۷ میلیارد کاربر در سه ماهه‌ی قبل از آن بیش از ۲.۲ درصد رشد داشت، این عامل باعث افزایش درآمد این شرکت شد. کاربر فعال روزانه‌ی فیسبوک هم در سه ماهه‌ی چهارم با ۲ درصد افزایش در مقایسه با سه ماهه‌ی قبل از آن به ۱.۵۲ میلیارد کاربر رسید. این در حالی است که در سه ماهه‌ی سوم با ۱.۳۶ درصد افت، تعداد کاربر فعال روزانه‌ی آن ۱.۴۹ میلیارد کاربر گزارش شده بود.
درآمدهای فیسبوک از بخش کاربرانش به ۱۶.۹۱ میلیارد دلار و درآمدهای GAAP در هر سهم آن هم به ۲.۳۸ میلیارد دلار رسید. وال استریت ژورنال برای فیسبوک به ترتیب درآمد در بخش کاربران و درآمد در هر سهم را ۱۶.۳۹ و ۲.۱۸ میلیارد دلار برآورد کرده بود. تخمین‌های وال استریت برای کاربران ماهانه‌ی فیسبوک ۲.۳۲ و برای کاربران فعال روزانه هم ۱.۵۱ میلیارد کاربر بود.
هر سهم فیسبوک روز پنج‌شنبه به قیمت ۱۵۰.۴۲ دلار معامله شد که پس از اعلام درامد و سود آن با ۱۱ درصد رشد به حدود ۱۶۷ دلار رسید. شاید یکی از عوامل مهم رشد درآمدی فیسبوک درسه ماهه‌ی چهارم، بهبود ۳۰ درصد میانگین درآمدی سالیانه به ازای هر کاربر آن در آمریکای شمالی باشد.
در مراسم اعلام گزارش درآمدی، مارک زاکربرگ به سرمایه‌گذاران گفت همه چیز خوب پیش می‌رود و فرصت‌های جدید را برجسته کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه