کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

اینتل انتظارات درآمدی خود را در سه ماهه‌ی سوم شکست، اما این به دلیل رشد تجارت ریزپردازنده‌های PCهای مرکزی‌اش نیست. اینتل شاهد رشد چشمگیری در تراشه‌های دستگاه‌های قابل برنامه‌ریزی، حافظه‌های غیرفرار، اینترنت چیزها و مراکز داده بوده است و این درحالی است که این شرکت پیش‌بینی‌های درآمدی سه ماهه‌ی چهارم خود را هم بهبود می‌بخشد. در شرایطی که تحلیلگران تنها انتظار 8 سنت برای هر سهم به ارزش ۱۵/۷۳ میلیارد دلار را داشتند، اینتل درآمد خالص ۱/۰۱ دلار در هر سهم به ارزش ۱۶/۱ میلیارد دلار را گزارش کرد.
Krzanich، مدیر عامل اینتل در بیانیه‌ای گفت: شرکتش در حال تغییر رویه از تجارت مبتنی بر PC به سمت کسب‌وکار مبتنی بر داده است. این بدان معنا است که تراشه‌های آن در دستگاه‌هایی قرار می‌گیرند که فراتر از پردازنده‌های PCهای مصرف‌کننده هستند. در این راستا نیز اینتل اخیرا قرارداد خرید Mobileye با قیمت ۱۵ میلیارد دلار را منعقد کرد.
تجارت مرکز اطلاعات اینتل طی یکسال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی بوده، درحالی که PCهای مصرف‌کننده بدون تغییر باقی ماندند. حافظه ی غیر فرار، تراشه‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی و اینترنت چیزها نیز در این مدت به ترتیب شاهد رشد ۷، ۱۰ و ۲۳ درصدی بوده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه