ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رشد چند برابری حجم بازار ICT طی دولت یازدهم خبر داد و گفت: حجم این بازار در ابتدای دولت یازدهم 10 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که در سال 93 به 15 هزار و 760 میلیارد تومان، در سال 94 به 19 هزار و 860 میلیارد تومان و در پایان سال 95 به 22 هزار و 600 میلیارد تومان رسید.
وی با بیان اینکه حجم بازار ICT بزرگ شده است اما تغییراتی در شاخص‌های بازار نشان می‌دهد که با سرویس‌های پایه صوت و پیامک، نمی‌توانیم چشم انتظار رشد 2.5 برابری باشیم، افزود: درآمد صوت در سال 90، حدود 51 درصد کل درآمد حوزه‌ی ICT بوده است و در حالی این رقم به 40 درصد کاهش پیدا کرده که در این حوزه، افزایش درآمد داشتیم.
فلاح تصریح کرد: با وجود اینکه در چند سال گذشته با رشد دیتای همراه روبرو بودیم اما طبق گزارش اپراتورها هم اکنون رشد دیتای همراه نیز در حال کاهش است که در این حوزه باید تحرک تقاضا صورت گیرد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راهکار افزایش رشد مصرف دیتا در کشور و در نتیجه افزایش حجم بازار ICT را مرتبط با افزایش مصرف دیتای تصویری دانست که با اصلاح در تعرفه‌های اینترنت ثابت محقق می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه