کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ خرداد

به گزارش همکاران سیستم، به گزارش وب‌سایت headtopics ارزش قراردادهای منعقدشده در حوزه مراکز داده تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که آمازون و مایکروسافت در زمینه افزایش ظرفیت خدمات پردازش ابری خود خود در جریان گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا با یکدیگر رقابت می‌کنند. رقم مذکور از تمام سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در زمینه مراکز داده در سال ۲۰۱۹ بیشتر است.
محققان بر این باورند که آمازون و مایکروسافت در مجموع 50 مرکز داده جدید در دست احداث دارند که هر کدام از آنها در مراحل مختلف توسعه به سر می‌برند.
بر اساس تحقیقات انجام شده، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه مراکز داده از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون از تمام سرمایه‌گذاری سال گذشته بیشتر است. به طور ویژه، ارزش مجموع قراردادهای مربوط به مراکز داده از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون از 15 میلیارد دلار هم فراتر رفته است و این اتفاق در حالی صورت می گیرد که ارزش این بازار در سال گذشته درمجموع 15 میلیارد دلار برآورد شد.
افزایش هرچه بیش‌تر ظرفیت مراکز داده در شرایط کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد و دو شرکت AWS آمازون و مایکروسافت نیازمند ارتقا خدمات پردازش ابری خود هستند تا در جریان مقابله با ویروس عالمگیر کرونا بتوانند سرویس‌های بهتری را در اختیار کاربران بگذارند. مرکز تحقیقاتی Synergy Research در این خصوص اعلام کرد که آمازون و مایکروسافت روی هم رفته 50 مرکز داده جدید را در 15 کشور راه اندازی می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه