کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

AMD همچنان به رشد کسب درآمد خود از رشد تقاضا برای پردازنده‌های مبتنی بر Zen ادامه می‌دهد، تراشه‌هایی که نسبت به اینتل مزایایی بیشتری دارند. در مقایسه با سال قبل، AMD میزان درآمد خود در سه ماهه‌ی سوم تا پایان ۳۰ سپتامبر را ۴۰ درصد و رسیدن به ۱.۶۵ میلیارد دلار عنوان کرد. سود خالص آن هم ۱۵۰ میلیون دلار یا ۳۰ سنت در هر سهم بود، در سال گذشته این میزان ۱۰۰ میلیون دلار یا ۹ سنت برای هر سهم گزارش شده بود.
تحلیلگران برای AMD انتظار گزارش‌های درآمدی ۱۳ سنت در هر سهم و ۱.۷ میلیارد دلار درآمد را داشتند.
AMD به طور مداوم نسخه‌های جدیدی از CPUهای مبتنی بر Zen شامل Ryzen برای کامپیوترهای شخصی و Epyc برای سرورها را تولید می‌کند.
Lisa Su، مدیرعامل AMD در بیانیه‌ای گفت: "فروش پردازنده‌ی سرور و کلاینت رشد چشمگیری داشته است، اگرچه فروش کانال‌های گرافیکی در این سه ماهه کمتر بود. با نگاه به آینده، ما معتقدیم در جایگاه خوبی از نظر سهم بازار آینده ایستاده‌ایم، چراکه ما به پیشرفت‌های بزرگ در جهت اهداف مالی بلند مدت خود ادامه می‌دهیم."
AMD از دومین نسل تراشه‌های دسکتاپ Ryzen خود رونمایی کرد. معماری مبتنی بر Zen می‌تواند در هر کلاک ۵۲ درصد دستورالعمل‌های بیشتری را نسبت به نسل قبل پردازش کند. این شرکت اولین تراشه‌ی Ryzen مبتنی بر معماری Zen را در بهار ۲۰۱۷ عرضه کرد، و حالا فناوری Zen در تمامی خطوط تولید پراکنده شده‌اند.
AMD درآمدش در بخش‌های گرافیک و محاسبات را ۹۳۸ میلیون دلار اعلام کرد که ۱۲ درصد بالاتر از سال قبل بود. اما فروش‌های واحد پردازش بلاکچین (GPU) در این  سه ماهه ناچیز بودند. قیمت فروش میانگین GPU نسبت به سال قبل و سه ماهه‌ی گذشته پایین‌تر بود، که این را می‌توان در ارتباط با کاهش فعالیت این حوزه دانست.
برای سه ماهه‌ی چهارم، AMD انتظار درآمد ۱.۴۵ میلیون دلار، به اضافه یا منهای ۵۰ میلیون دلاری را دارد که نسبت به سه ماهه‌ی مشابه سال قبل ۸ درصد رشد خواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه