کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور

به گزارش رویترز، شیائومی، سازنده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند نتایج درآمدی سه ماهه‌ی دوم خود را با رشدی ۶۸.۳ درصدی اعلام کرد. در این رشد بالا، فروش‌های مناسب گوشی‌های هوشمند و تجارت گوشی‌های متصل کوچک‌تر، اما بسیار سریع از لحاظ رشد نقش محرکی مهمی داشتند.
شائومی که گوشی‌های هوشمند ارزانش در کشورهایی چون هندوستان که قیمت تلفن همراه برای‌شان بسیار مهم است محبوبیت بالایی دارد، روز چهارشنبه اعلام کرد درآمدش از بازارهای دیگر کشورها به بیش از دو برابر سال گذشته رسیده است. این نخستین مجموعه از انتشار نتایج مالی توسط شیائومی از زمانی است که ۴.۷۲ میلیارد دلار سرمایه در اولین انتشار عمومی‌اش در ماه ژوئن به دست آورد. این افزایش سرمایه، ارزش شرکت را به حدود ۵۴ میلیارد دلار رساند.
با این حال، به عنوان یک شرکت لیست شده در بورس، شرایط چندان برای شیائومی متعادل پیش نرفت. سهام موجود آن در هنگ‌کنگ در حدود یک پنجم، پس از اوج گرفتن آن در یک ماه قبل، کاهش داشت و دلیل آن هم نگرانی‌ها درباره‌ی ارزش‌گذاری و دسترسی به معادلات برای سرمایه‌گذاران شیائومی در سرزمین اصلی چین بود.
هرچند نتایج جدید نگرانی‌ها درباره‌ی عملکرد شرکت را کاهش می‌دهند. این شرکت در بیانیه‌ی خود آورده، درآمد آن برای سه ماهه‌ی پایانی تا ۳۰ ژوئن از ۲۶.۸۸ میلیارد یوان به ۴۵.۲۴ میلیارد یوان (۶.۵۸ میلیارد دلار) رسید. سود خالص آن ۱۴.۶۳ میلیارد یوان بود که در مدت مشابه سال قبل ۱۱.۹۷ میلیارد یوان بود. درامد بین‌المللی آن نیز ۱۶.۴ میلیارد یوان رسید که در مجموع ۳۶.۳ درصد کل درامد شرکت را در این سه ماهه تشکیل داد.
در گزارش شرکت آمده بود فروش گوشی‌های متصل به اینترنت، شامل TV هم رشد سریعی داشتند. شیائومی در سال گذشته ۷۰ درصد درآمد خود را از فروش گوشی‌های هوشمند محبوب و ارزانش به دست آورده بود. اما درآمد حاشیه‌ای آن از موبایل‌هایش که بر روی سیستم‌عامل مشتق شده از اندروید با نام MIUI اجرا می‌شوند، بسیار کم بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه