گوناگون
سارا محمد علیئی۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا رقابتی به نام (هک پنتاگون) با جذب هکرها با هدف بررسی آسیب پذیری سیستم امنیتی خود همراه با اهدا جایزه نقدی برگزار می کند.
شرکت گنندگان این مسابقه باید قفل های امنیتی را شکسته و نقاط آسیب پذیری سیستم ها را در تاریخ 18آپریل تا 12 می  شناسایی کنند. با این حال برخی از کارشناسان عنوان می کنند همکاری هکرهای حرفه ای با پنتاگون امری بعید است.
در تاریخ یک آپریل وزیر دفاع آمریکا اشتون کارتر اعلام کرد؛ نامنویسی داوطلبان شرکت در مسابقه هک پنتاگون آغاز شده است. او عنوان کرد این رقابت به منظور شناسایی نقاط آسیب پذیر برنامه های امنیتی پنتاگون است.
طی گزارشی اعلام شده است که تنها شهروندان آمریکا که نام آنها در لیست مظنونین و جرائم کیفری قرار ندارد قادر به شرکت در این رقابت می باشند.
میزان 150 هزار دلار برای تامین هزینه های مالی این برنامه در نظر گرفته شده اما هنوز مبلغ جایزه نفرات اول مشخص نشده است.
مارک راجرز یکی از مدیران برگزاری کنفرانس های جهانی هکر ها در مصاحبه با راشاتودی عنوان کرد: پنتاگون این شرایط را برای شناسایی هکر ها و بازدارندگی آنها طراحی شده است.
او می گوید: شرایطی که آنها وضع کرده اند یک اشتباه است فکر میکنم هدف آنها ترساندن هکر هاست. طبیعی است که هکر های حرفه ای علاقه ای به مطرح شدن ندارند ودر این رقابت  شرکت نخواهند کرد.
هکر های حرفه ای اخیرا توانسته اند سیستم های کامپیوتری نیروی دریایی و ستاد مشترک ایالات متحده آمریکا را هک کنند.
در اوایل جولای سال گذشته، سخنگوی دولت آمریکا اذعان کرد؛ هکر ها توانسته اند به اطلاعات شخصی 25 میلیون کاربر از جمله کارکنان، مدیران فعلی و سابق دست پیدا کنند.
همچنین مدیر اطلاعات ملی آمریکا جیمز کلپر حمله سایبری هکر های چینی به سایت منابع انسانی کارکنان دولت آمریکا را محکوم کرد.
گری ماگرو متخصص برجسته در کمپانی ساخت تکنولوژی اظهار کرد تا هنگامی که بلافاصله برای ارتقا سیستم امنیتی چاره اندیشی نشود؛ رقابت مفیدی نخواهد بود.
او به مسئولین نظامی آمریکا پیشنهاد کرد که این رقابت بد نیست اما به شرطی که تلاش شود بیشترین و بالا ترین مراتب امنیتی و حفاظت بر روی سیستم ها اعمال گردد.

برچسب هاPentagonHack
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 هک جیمیلی که نباید بدون آن زندگی کنید