امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر

رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکید کرد رمزگذاری بر روی سیستم‌های هوشمند مثل یارانه، تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند برای محافظت از اطلاعات آنها ضروری می‌باشد.
سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو در مصاحبه ی تلویریونی با صدا و سیمای مرکز استان زنجان اظهار کرد: گذاشتن رمز عبور بر روی سیستم‌ها مهمترین مانع دسترسی دیگران به اطلاعات درون سیستم‌های هوشمند است. وی با بیان اینکه متاسفانه رمزگذاری از سوی بسیاری از کاربران جدی گرفته نمی‌شود، افزود: بسیاری از کاربران بر روی شبکه‌های اجتماعی نصب شده در گوشی تلفن همراه خود رمز نمی‌گذارند و فقط به رمز گوشی بسنده می‌کنند که این امر دسترسی دیگران را به اطلاعات شخصی و خصوصی آنها فراهم می‌نماید.
این مسئول انتظامی ادامه‌ داد: به کلیه ی همشهریان و کاربران توصیه می‌شود برای شبکه‌های اجتماعی نصب شده بر روی گوشی خود رمز مناسب انتخاب کنند تا مانع دسترسی غیر مجاز دیگران به این شبکه شوند. رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از افراد اطلاعات زیادی از جمله عکس و تصاویر خصوصی خود را در تلفن‌های همراه ذخیره می‌کنند، گفت: قطعا این امر اشتباه است، ضمن آنکه حافظت از این اطلاعات مشکل و در عین حال مهم و ضروری می‌باشد.
وی ادامه داد: از این رو انتخاب گوشی تلفن همراه از اهمیت ویژه برخورددار است، بنابراین کاربران سعی کنند گوشی تلفنی را انتخاب نمایید که دارای قابلیت رمزگذاری برای بخش‌های مختلف اطلاعات باشد.
سرهنگ دوم آدینه‌لو در پایان افزود: بسیاری از مواقع افراد گوشی همراه خود را در محل کار یا تحصیل بر روی میز به صورت روشن و باز رها می‌کنند که این امر دسترسی دوستان و افراد غربیه را به شبکه‌های اجتماعی نصب شده بر روی گوشی آنها تسهیل می‌کند. لذا به کاربران توصیه می‌شود به هیچ عنوان نباید گوشی هوشمند خود را در جاهایی که حضور ندارند رها کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه