تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

همه این تصور را داریم که روبات ها باید ابعادی بزرگ داشته باشند، اما چه می شد اگر یک روبات با وزن یک پر می دیدیم؟
محققان دانشگاه MIT اخیراً روباتی را معرفی کردند که با تا کردن خودش را یک ورق نازک از جنسی خاص به وجود آورده، به اطراف حرکت کرده، بار حمل می کند و سپس به طور کامل در محلول استون بفرمول ناپدید می شود!
این روبات که از طریق الکترومغناطیس کنترل می شود، در عرض چند ثانیه خود را تولید می کند و سپس سیگنال های موجود بر روی یک سطح یا درون اشیاء دیگر را دنبال می کند. این روبات حتی قادر به حمل بار و جابجایی اشیاء کوچک نیز هست. اگرچه این روبات چندان سریع نبوده و به تجهیزات خارجی زیادی برای حرکاتش نیاز دارد، اما یک سیستم منحر بفرد و فوق العاده را نشان می دهد که می توان در اجسام پیچیده تر نظیر یک موتور یا حتی بدن انسان مورد استفاده قرار بگیرد.


جالب اینکه مغناطیس سبب حرکت روبات نمی شود بلکه در جهات مختلف لرزش ایجاد می کند و سپس یک آهنربای داخلی باعث حرکت با ثبات روبات در یک مسیر می شود. این بدین معنی است که این روبات می تواند بر روی یک سطح صاف حرکت کرده و حتی درون آب شنا کند. روبات مذکور اگرچه از پلاستیک ساخته شده اما قابلیت تولید با استفاده از سایر مواد تجزیه پذیر را نیز دارد.
Shuhei Miyashita، Steven Guitron، Marvin Ludersdorfer، Cynthia R. Sung و Daniela Rus از دانشگاه های MIT و TU Munich این روبات را در کنفرانس ICRA 2015 نمایش دادند. طبیعتاً این روبات هنوز در مراحل توسعه قرار دارد، اما به هر صورت در آینده می تواند به یک ابزار کوچک و باهوش تبدیل شود. 
ویدئو زیر کاملا گویاست و دیدن آن خالی از لطف نیست.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چیتا؛ روباتی شبیه به یوزپلنگ که می تواند از روی موانع بپرد