تکنولوژی
سارا محمد علیئی۶:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

به گزارش آی تی نیوز، تا سال 2025 ربات ها 16 درصد از جمعیت آمریکا را از کار محروم خواهند کرد البته خبر خوب این است که برای تولید این ربات ها درصد اشتغال تا آن زمان 9 درصد بیشتر خواهد شد.

مغز به جای دست

به گفته محققان، علم رباتیک به نفع جامعه خواهد بود، زیرا انسانها از کارهای خسته کننده خدمات به مشتریان و کار های سخت و غیرمعمول که سبب آسیب های جسمی به انسان می شود خلاص خواهند شد و کم کم به استفاده از تفکر خلاق به تولید ایده روی خواهند آورد.
کار ربات ها برای انسان ها جذاب تر خواهد بود در نتیجه برای محصولات حاضر به پرداخت پول بیشتر خواهند بود.
روبات روحیه تیمی را افزایش دهد. اما، کارکنان ادارات، مدیران فروش، مدیران رده بالا که برای رسیدن به مقام خود مدت ها تلاش کرده اند امروز خود را در خطر از دست دادن شغل خود تصور می کنند.
به عنوان مثال،هم اکنون ، در شرکت آمازون، یک رباتبه جای 4/5 کارمند در انبار کار میکند . علاوه بر این با کاهش نیرو در انبار میزان ذخیره محصولات در انبار 50 درصد افزایش یافته است.

مشاغل جدید

تحلیلگران باید به این نکته نیز توجه داشته باشند برای استفاده گسترده از دستگاه های "هوشمند" ، باید آموزش ربات ها با نظارت متخصصان جامعه صورت گیرد.
  کارشناسان اتوماسیون، تحلیلگران، سازندگان محتوا،و مهندسین متخصص و خلاق با همکاری هم می توانند نقش مهمی در بکارگیری ربات ها در خدمت انسان داشته باشند.
می توان گفت تا سال 2025 جامعه نیاز به 13.9 میلیون متخصص حرفه ای در این زمینه را دارد. البته در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مهندسین در حال بررسی مشکلات برنامه ریزی برای آینده هستند.

برچسب هاRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان ایرانی، طراح الگوریتم کنترلی سریع‌ترین ربات دوپای جهان