تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

داشتن قدرت های خارق العاده همواره یکی از رویاهای انسان بوده که صرفاً در کتاب های کمیک و فیلم های علمی تخیلی آن ها را دیده ایم. اما بنظر می رسد یک ساختار اسکلتی خارجی روباتیک که به کارگران کمک می کند اجسام سنیگن را بلند کنند، به زودی قابل استفاده خواهد بود.
Robo-Mate کمپانی سازنده این ساختار اسکلتی خارجی هفته گذشته یک مدل اولیه از این محصول را در معرض نمایش گذاشت. گفتنی است این کمپانی از اتحاد 12 دانشگاه و موسسات تحقیقاتی مختلف اروپایی تشکیل شده و قصد دارد کارهای سخت و طاقت فرسای کارگران در کارخانه ها را به مراتب آسان تر کند.
یک کارگر این دستگاه را بر روی پشت خود می بندد و دو بازوی روباتیک آن را به بازوهای خود متصل می کند. چندین سنسور مختلف قرار گرفته در این دستگاه می توانند تشخیص دهند که کارگر چه زمانی می خواهد یک جسم سنگین را بلند کند. با این تکنولوژی کارگران می توانند تا 10 برابر قوی تر شوند و مثلاً به جای یک جسم 30 کیلویی، یک جسم 300 کیلویی را بلند کنند!
Robo-Mate قصد دارد نسخه نهایی این exoskeleton را در سال 2016 تولید کند. به گفته این شرکت، در حال حاضر بزرگترین مشکل آنها شکل ظاهری این دستگاه بوده و قصد دارند در محصول نهایی به ظاهری دوستانه تر دست پیدا کنند تا افراد برای پوشیدن آن تمایل بیشتری داشته باشند.
علاوه بر این، روبو میت قصد دارد نسخه ها پا و میان تنه از این دستگاه را نیز در آینده روانه بازار کند.
دکتر لئونارد اُسالیوان از این کمپانی می گوید: ما قصد نداریم ابر قهرمان تولید کنیم! ما می خواهیم به کارگران در خط تولید کمک کنیم تا علاوه بر انجام وظایف روزمره خود، سلامتی شان را نیز به خطر نیندازند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

طرح پنج قانون رباتیک گوگل