تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

یک محقق در زمینه هوش مصنوعی در امپریال کالج لندن روباتی تحت عنوان Giraffe طراحی کرده که قابلیت آموختن داشته و می تواند همانند یک انسان شطرنج بازی کند.
Matthew Lai از یک شبکه عصبی استفاده کرده که می تواند با استفاده از مثال ها آموزش داده شود. وی با در اختیار گذاشتن دیتابیس عظیمی شامل 175 میلیون عکس مختلف از بازی های شطرنج از روبات خواست تا شماره و نوع مهره ها، مکان قرارگیری آنها و مکانی که قادر به حرکت هستند را بررسی کند.
یک روبات شطرنج سنتی معمولاً مکان ها را ارزیابی کرده و از آن اطلاعات برای محاسبه بهترین حرکت استفاده می کند. Lai در عوض به روبات خود یاد می دهد تا با پیش بینی حرکات متوجه شود کدام یک از آنها حرکتی قوی یا ضعیف محسوب می شوند.


تنها با گذشت 72 ساعت از فرآیند یادگیری، Giraffe موفق شد تا به سطح مهارت بهترین روبات های شطرنج باز و استادبزرگ های مطرح دنیا دست پیدا کند. این روبات توانست در 46 درصد مواقع بهترین حرکت را تشخیص داده و در 70 درصد اوقات نیز بهترین حرکت را انجام دهد.
Lai در مصاحبه ای با Technology Review گفت "برخلاف اکثر روبات های شطرنج باز امروزی، قدرت Giraffe به علت پیش بینی چند حرکت آینده نیست، در عوض این روبات قادر است در مواقع حساس و تاثیرگذار تصمیمات درست و دقیقی را اتخاذ کند. ویژگی هایی که تا این لحظه فقط در انسان ها می توان پیدا کرد".

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

زنبور روباتیکی که توانایی پرواز در زیر آب را دارد