تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر

عنکبوت ها معمولا بدون برنامه از لبه ها نمیپرند . خیلی از گونه های عنکبوت های جهنده ( salticidae ) خودشان را به یک تار نخ مانند وصل میکنند که مانند بند ایمنی عمل میکند . محققان در دانشگاه cape town در آفریقای جنوبی به عنکبوت روبوتیکشان همچین توانایی داده اند .
این ربات که leap( وسیله ی خودکار مجهز به بند) نام دارد بیشتر از قطعه های lego با قرقره ای از بند نایلونی برای امنیتش ساخته شده است . زمانی که روبات می افتد، با استفاده از یک موتور DC با تنش باز شدن بند هماهنگ میشود . با اضافه کردن یا کم کردن سنگینی اش بر روی بند، leap میتواند راه پروازش را تغییر دهد . این هنوز برای کنترل کردن چرخش یا بالا و پایین رفتن اش جواب نمیدهد اما تیم تحقیق امیدوار است تا این مشکلات را در آینده حل کرده و رباتی بسازد تا بتواند از بلندی بپرد و روی پاهایش فرود بیاید.
این اولین باری نیست که توانایی های طبیعی عنکبوت ها برای سود بشر استفاده شده است . آنها الهام بخش وسیله های الکترونیکی بسیار حساس، گروه هواپیما های کنترل از راه دور قابل کنترل، و چاپ سه بعدی خزنده ی  ترسناک اند . امید است که آنها این تکنولوژی را در سیستم خروج حریق استفاده کنند ، بدون سرسره یا نردبان ، فقط از یک وسیله ی بندی بالا بروند که آنها را روی سقف می اندازد .

برچسب هاSalticidaeLEGORobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ملاقات با BRETT ؛ روباتی که از طریق دنبال کردن و خطا می آموزد.