ترفند و آموزش
رضا حسن زاده۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۱ مهر

اگر جزو کاربرانی هستید که یک دقیقه هم نمی‌توانند دستگاه هوشمندشان را از خودشان دور کنند، باید خیلی مراقب باشید؛ زیرا فشار مداوم کلیدهای پاور و خانه می‌تواند از عمر آنها بکاهد و موجب خرابی زودهنگام این کلیدها شود. دوست دارید بدون زدن هیچ‌یک از کلیدهای تلفن‌ همراه یا تبلت خود، آن را روشن کنید؟
شاید تا چند سال پیش انجام چنین کاری در فیلم‌های تخیلی مشاهده می‌شد، اما اکنون با وجود دستگاه‌های هوشمند و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود در این دستگاه‌ها، هر کاربری می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.
برای استفاده از این قابلیت در گلکسی اس 5 می‌توانید به این روش عمل کنید:
1ـ فهرست برنامه‌ها را باز کرده و روی Settings فشار دهید.
2ـ صفحه تنظیمات را به پایین اسکرل کنید تا به بخش Personalization دسترسی یابید. اکنون در این بخش روی Accessibility فشار دهید.
3ـ در صفحه‌ به‌نمایش درآمده روی Dexterity and interaction فشار دهید.
4ـ در صفحه‌ جدید، گزینه‌ای با عنوان Air wake up دیده می‌شود. روی آن فشار داده و در صفحه‌ مربوط به آن با حرکت دادن کلید موجود به سمت راست، وضعیت آن را به On تغییر دهید. (رنگ سبز نشان‌دهنده فعال شدن این قابلیت است).
5ـ اکنون شما می‌توانید بدون لمس کردن دستگاه خود با قرار دادن کف دست در بالای صفحه تلفن همراه، (بالای حسگر نزدیک اسپیکر دستگاه) آن را روشن کنید. برای آزمایش این قابلیت می‌توانید به‌طور دستی صفحه‌ نمایش را خاموش کنید و این قابلیت را اجرا کنید. (طبق مشاهدات صورت گرفته، چنانچه تلفن همراه شما روی سطح ثابتی قرار گرفته باشد، نتیجه این عملکرد بهتر خواهد بود).
دیگر دستگاه‌های اندرویدی
چنانچه از دیگر دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید از نرم‌افزار Auto Screen On Off کمک بگیرید. پس از نصب و فعال‌سازی این نرم‌افزار نیز قابلیت مشابه برای روشن کردن دستگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
توجه: استفاده از قابلیت Air wake up یا نرم‌افزار فوق، مصرف شارژ باتری دستگاه را افزایش می‌دهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ایسوسZenFone 2 وGalaxy S6 از سریعترین زمان شارژ برخوردارند