سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

توسعه‌دهندگان Google سال ۲۰۱۶ از سیستم Android Things رونمایی کردند اما امسال به‌ صورت رسمی از اولین نسخه‌ی این سیستم رونمایی کردند. این برنامه یک پلتفرم نرم‌افزاری در حوزه‌ی اینترنت چیزها است. در واقع می‌توان گفت با استفاده از این سیستم می‌توان تمامی گجت‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند را به کنترل درآورد و از جمله‌ی این تجهیزات می‌توان به دوربین‌های نظارت اینترنتی، سانسورهای خانگی، لامپ‌های برق و بلندگوها اشاره کرد.
Android Things 1.0 همچنین از دستگاه‌هایی بر اساس پردازنده‌ی‌های Qualcomm ،MediaTek ،NXP و Raspberry Pi 3 پشتیبانی می‌کند. اولین دستگاه مرجع برای این سیستم جدید، قرار است در ماه‌های آینده ارائه شود و مطمئناً به‌عنوان نمونه‌ی اولیه برای توسعه‌دهندگان ابزار خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کمپانی‌هایی نظیر LG ،JBL و Lenovo قبلاً اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا قبل از پایان سال جاری از سیستم Android Things در محصولات خود استفاده نمایند. گفتنی است گوگل در توسعه‌ی این سیستم، اهمیت زیادی را برای امنیت سیستم‌های نظارتی و پرداختی قائل شده است.
در حال حاضر بسیاری از توسعه‌دهندگان دستگاه‌های اینترنت چیزها، راهکارهایی برای مبارزه با آسیب‌پذیری ندارند و به‌روزرسانی جدیدی را برای موارد امنیتی منتشر نمی‌کنند و در پی آن، هکرها به‌ راحتی می‌توانستند از دوربین‌ها، حسگرها و سایر دستگاه‌ها برای حملات DDoS در مقیاس بزرگ استفاده کنند. در سیستم جدید، تمام دستگاه‌های مبتنی بر Android Things، به‌روزرسانی با تضمین سه‌ ساله دریافت می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه