سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي

همچنان که Intel با بدترین خبرها در زمینه‌ی مسائل امنیتی مرتبط با تراشه‌هایش مواجه است، این شرکت امروز برخی از پیشرفت‌های خود در ارتباط با چیزی که امیدوار است نسل بعدی پردازنده‌های فوق سریع آن باشند را اعلام کرد.
در این اعلامیه، این شرکت Loihi را معرفی کرد که اولین تراشه‌ی نورومورفیک آن است و برای تقلید روش‌های یادگیری و فهم مغز انسان طراحی شده است. این قطعه به طور کامل عملیاتی شده است و در سال جاری از طرف شرکای تحقیقاتی شرکت به اشتراک گذاشته می‌شود.
علاوه بر این، تراشه‌ی 49 کیوبیتی شرکت با عنوان Tangle Lake که برای پردازش‌های محاسباتی کوانتومی طراحی شده، به زودی به وسیله‌ی یکی دیگر از شرکای تحقیقاتی Intel، یعنی QuTech مراحل توسعه‌ی بیشتر را طی می کند. Loihi که نخستین‌بار در ماه سپتامبر سال میلادی گذشته معرفی شد، تلاش Intel در جهان به سرعت در حال رشد تراشه‌های هوش مصنوعی است، قلمرویی که Nvidia و استارتاپ‌هایی نظیر Graphcore در تلاش برای مسلط شدن بر آن هستند.
در کار جدید، ایده این است که پردازش‌های وارد شده در هوش مصنوعی پیچیده‌تر می‌شوند و نیاز به قدرت محاسباتی بالاتری دارند و برخی از این محاسبات را می‌توان به این تراشه منتقل کرد تا کارایی سیستم افزایش یابد. همانند دیگر سیستم‌های هوش مصنوعی، تراشه‌ی جدید در طول زمان یاد می‌گیرد و هوشمندتر می‌شود و برخلاف برخی سیستم‌های AI، به داده‌های حجیمی برای یادگیری یک پردازش نیاز ندارد. کاربردهای اولیه‌ی آن، احتمالا در ربات‌ها و خودروهای اتوماتیک می‌باشد.
این درحالی است که Tangle Lake یک تراشه‌ی کاملا متفاوت است و مهم‌ترین موضوعاتی را که Intel از زمانی که تبدیل به یک سازنده‌ی تراشه شد برطرف می‌کند. از جمله‌ی این موارد سرعت پردازش، و در مورد محاسبات کوانتومی، سرعت پردازش موازی که یک چالش مهندسی علمی و پایه‌ای می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه