نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ مرداد

کمپانی Facebook اعلام کرد قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، سرویس ویدئویی جدید Watch را در شبکه ی اجتماعی خود راه اندازی کند. این سرویس می‌تواند به همتایی برای سرویس ویدئویی YouTube تبدیل شود و کاربران می‌توانند نسخه ی موبایلی آن را نیز در تلفن همراه خود نصب نمایند.
توسعه دهندگان اشاره می کنند ویژگی جدید Facebook نه تنها به کاربرانش اجازه می دهد تا فیلم های خود را به این برنامه ارسال کنند بلکه می‌توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. جالب است بدانید کاربران می‌توانند همزمان با تماشای برنامه های زنده در این برنامه، با دیگر کاربران گفتگو کنند و نظر های خود را مطرح نمایند.
البته قابلیت های دیگری در این برنامه وجود دارد. برای مثال کاربران می توانند ویدئوهای زنده را با امکان ضبط به زمان دیگری برای تماشا موکول نمایند و یا با کلیک بر روی گزینه ی پربازبیننده ترین و یا پر دیدگاه ترین ویدئو، وقت کمتری را به جستجو اختصاص دهند.
در رابطه با این برنامه باید به این موضوع نیز اشاره کرد که کمپانی و یا شرکت های متقاضی برای نمایش ویدئو‌ها باید با فیس بوک قرار داد ببندند که 45 درصد از درآمد حاصله به فیس بوک تعلق خواهد داشت. این یکی از تفاوت های اساسی بین سرویس های جدید با YouTube است که در آن 55 درصد درآمد حاصل از تبلیغات جای گرفته در کلیپ های ویدئویی، به سازنده ی ویدئو نیز تعلق می‌گیرد.
سرویس Watch در ابتدا برای ساکنین آمریکا در دسترس خواهد بود و تاریخ انتشار آن در دیگر کشورها هنوز مشخص نیست. پیش از این یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری Elevation Partners, اولین سرمایه گذاری را برای اجرای طرح Facebook انجام داده بود. Roger McNamey به این موضوع اشاره کرد که متاسفانه امروز سرمایه گذاری بر روی گسترش شبکه های اجتماعی همانند ریسک سرمایه گذاری بر روی مواد مخدر و قمار است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه