تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۲ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۶ دي

مترجم: مریم طاهری
شاید این موضوع عجیب به نظر برسد اما زمانی که با عبارت خانه هوشمند مواجه می‌شویم تنها لوازم برقی نباید هوشمند باشند بلکه هرچه در خانه وجود دارد نیز باید از هوش مصنوعی بهره ببرد. این موضوع در مورد سطل‌ های زباله نیز صادق است. به ‌تازگی محصولی به نام GeniCan معرفی شده که دارای ارتباطات وای‌ فای است. کاربر می‌تواند این دستگاه را به سطل زباله متصل کرده و به آن فرمان های صوتی دهد. وظیفه اصلی این گجت جدید، اسکن بارکد زباله‌ها است تا به‌صورت خودکار موارد مورد نیاز را به لیست خرید کاربر اضافه کند.

البته قابلیتی نیز وجود دارد که می‌توان به ‌صورت خودکار لیست خرید را در اختیار سرویس آمازون قرار داد تا سفارش‌ها به درب منزل کاربر ارسال شوند. کمپانی سازنده GeniCan از این محصول در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرده و گفته است که هم‌ اکنون کاربران می‌توانند GeniCan را با قیمت ۱۲۵ دلار پیش‌خرید کنند. البته قیمت این گجت در زمان عرضه به ۱۴۹ دلار خواهد رسید.
کمپانی سازنده GeniCan در نظر دارد این گجت را در اوایل سال ۲۰۱۷ وارد بازار کند. کاربر می‌تواند GeniCan را به سطل‌ های مستطیل شکل متصل کند و زمانی که بخواهد زباله‌ای را به سطل بیندازد بارکد را در مقابل اسکنر گجت قرار دهد تا به لیست خرید کاربر اضافه شود.
برای این گجت، اپلیکیشنی نیز تعبیه شده که موارد اسکن شده را به لیست موجود در اپلیکیشن اضافه می‌کند. همچنین با قابلیت فرامین صوتی می‌توانید آنچه نیاز دارید را به GeniCan بگویید تا به سبد خرید شما اضافه شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه