ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صفی‌خانی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در مراسم رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت در نمایشگاه بین‌المللی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت بهداشت مکلف شده راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای تمام مردم کشور است.
وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت درگاهی است که مردم می‌توانند با ثبت اطلاعات در آن از سطوح مختلف خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.
صفی‌خانی با تاکید بر اینکه اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت کاملا محرمانه است، افزود: اطلاعات سلامت مردم تنها در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد و برای سایرین قابل دسترس نیست.
وی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت زمینه‌ساز برقراری عدالت در حوزه سلامت بین مردم در اقشار مختلف است.
صفی‌خانی با تاکید بر اینکه در نسخه‌های بعدی انواع کندینگ نسخه‌نویسی برای صندوق‌های بیمه‌گر، داروخانه‌ها و در نهایت مطب‌های خصوصی اجرا خواهد شد، افزود: تمام داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت می‌شوند و ما می‌توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه با استفاده از این سرویس، سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به مصرف‌کننده‌ را رهگیری می‌کند، اظهار کرد: اجرای طرح ردیابی و ارسال دارو از طریق سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه