سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

نسل دهم پردازنده‌های اینتل برای استفاده در رایانه‌های رومیزی به زودی عرضه می‌شود. این پردازنده‌ها از قدرت و سرعت بسیار بالایی برخوردارند.
به نقل از انگجت، پردازنده‌های نسل دهم اینتل چندان گران قیمت نیستند و عنوان Comet Lake-S برای خط تولید آنها انتخاب شده است. تراشه‌های یادشده در هفت مدل مختلف عرضه می‌شوند و نام گذاری آنها از i3 شروع شده و تا i9 ادامه می‌یابد.
مهم‌ترین مزیت استفاده از تراشه‌های یادشده، روان شدن روند اجرای چند دستور همزمان بر روی رایانه‌های شخصی است. قدرتمندترین تراشه در این مجموعه، Core i۹-۱۰۹۰۰K با سرعت ۳.۷ گیگاهرتز است. این تراشه دارای قابلیتی برای افزایش سرعت است که توان پردازش آن را بیشتر می‌کند. البته این رقم به طور رسمی از سوی اینتل اعلام نشده است.
مدل‌های قدرتمندتر این تراشه‌ها دارای ده هسته هستند. مدل i۷ دارای هشت هسته و مدل i۵ دارای شش هسته است. مدل i۳ هم چهار هسته خواهد داشت. حافظه DDR4 مورد پشتیبانی پردازنده‌های یادشده نیز افزایش یافته است.
پشتیبانی از اترنت با سرعت ۲.۵ گیگابیت در ثانیه و نسل جدید شبکه‌های وای فای موسوم به وای فای ۶ از جمله مزایای استفاده از پردازنده یاد شده است. قرار است اولین رونمایی از پردازنده‌های یادشده در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۰ انجام شود.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه