پوشیدنی
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

تلاش ادامه‌دار Intel در حوزه‌ی دستگاه‌های پوشیدنی وارد مرحله‌ی جالبی می‌شود. این شرکت خبر از همکاری با Hussein Chalayan، طراح بریتانیایی، جهت ساخت عینک‌هایی هوشمند و کمربندهایی در ۵ مدل در بهار و تابستان سال آینده‌ی میلادی خبر داد. این دستگاه‌های پوشیدنی به ماژول Curie شرکت Intel مجهز می‌شوند. هر دو شرکت خبری مبنی بر تولید انبوه این وسایل نداده‌اند.
عینک‌ها دارای خازن‌های الکترودی EEG بر روی هر دو دسته، به منظور خواندن امواج مغزی هستند. در حالی که قسمت وسط عینک که بر روی بینی قرار می‌گیرد، دارای حسگر سنجش ضربان قلب و میزان تنفس است. به منظور بالا بردن دقت داده‌های جمع‌آوری شده، تمامی این داده‌ها بر روی ماژولی به نام Curie جمع‌آوری خواهند شد. سپس این داده‌ها از طریق بلوتوث به کمربندی که آن هم دارای ماژول Curie است، فرستاده می‌شود. این کمربند جهت پردازش و تصویرسازی داده‌ها دریافتی، دارای Intel Compute Stick نیز می‌باشد. در نهایت یک Pico Projector موجود بر روی کمر، تصاویر و انیمیشن‌ها را بر روی دیوار روبه‌رویی می‌اندازد.

بعید به نظر می‌رسد که در دنیای واقع، شاهد کاربری عملی از این دستگاه‌ها باشیم اما از نظر نمایش دستاوردهای تکنولوژیکی، امری ستودنی است. مشخصا Intel در اندیشه‌ی آن است که سازندگان دستگاه‌های پوشیدنی بیشتری را به استفاده از ماژول Curie ترغیب نماید.

برچسب هاIntelDesignerCurie
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تصمیم اپل برای استفاده از تراشه های اینتل در آی فون جدید