سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ دي

در رویداد CES، اینتل اولین پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری Ice Lake خود را که مبتنی بر معماری میکروی جدید Sunny Cove است، نمایش داد. اینتل در حال ساخت Thunderbolt 3 ،Wi-Fi 6 و DL Boost (بهبود یادگیری عمیق) در داخل تراشه‌های جدید است تا لپ‌تاپ‌ها و PCها از مزایای آن بهره‌مند شوند. و حالا اینتل قول داد تا اواخر سال ۲۰۱۹، رایانه‌های شخصی مجهز به پردازنده‌های Ice Lake خواهند شد.
در این رویداد، اینتل سیستم‌های ODM از Pegatron و Wistron را به تصویر کشید، در این هنگام Dell هم به اینتل پیوست تا لپ‌تاپ XPS مجهز به Ice Lake را که آن هم اواخر سال جاری عرضه می‌شود، نمایش دهد. Dell لپ‌تاپ نمایش داده شده را روشن نکرد، اما به نظر می‌رسد لپ‌تاپ ۲ در یکی است که بسیار شبیه به XPS 13 است.
علاوه بر این، اینتل نیم نگاهی هم به آینده دارد. این غول تراشه‌ساز قصد استفاده از فناوری پشته‌سازی تراشه‌ی Foveros 3D را برای ساخت تراشه‌های آینده دارد، روشی که به طراحان تراشه‌ی اینتل اجازه‌ی طراحی تراشه‌هایی با ارتقا توان پردازشی اتصال تراشه (Die) را می‌دهد. این چیپ‌ها بر روی یکدیگر پشته‌سازی می‌شوند تا یک پردازنده که شامل بخش‌های گرافیک، پردازش AI، و موارد بیشتر است را شکل دهد.
Ice Lake قدم مهمی برای اینتل پس از سال‌ها تاخیر در معرفی پردازنده‌های ۱۰ نانومتری به حساب می‌آید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه