موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

کمپانی سامسونگ در نمایشگاه MWC 2018 یکی اصلی‌ترین نوآوری‌های سال جاری خود را معرفی کرد؛ پرچم‌دارهای Galaxy S9 و S9 Plus. این دو گوشی از نظر ظاهری با نمونه‌های قبلی خود تفاوت چندانی ندارند اما از نظر ویژگی‌های فنی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
Galaxy S9 و S9 Plus بسیار شبیه نسل قبلی S8 و S8 Plus هستند. بدنه‌ی آن‌ها هر دو مشابه قبل از شیشه و فلز ساخته‌ شده همچنین قاب باریک صفحه‌نمایش، لبه‌های گرد و منحنی و نسبت تصویری 18.5:9 تکرار شده است.
تغییر اصلی طراحی در ماژول دوربین و اسکنر اثر انگشت است. در Galaxy S8 اسکنر سمت راست دوربین قرار داشت که این مسئله برای کاربران اذیت‌کننده شده بود زیرا سبب کثیف شدن لنز دوربین می‌شد. در پرچم‌دار جدید، اسکنر در پایین دوربین واقع‌ شده است، بنابراین به نظر می‌رسد این مشکل حل می‌شود. نوآوری اصلی استریو نیز طرحی از مهندسین کمپانی AKG بود. بلندگو استریو در قسمت پایین گوشی قرارگرفته است.
استاندارد حفاظت IP68 برای بدنه رعایت شده است و گوشی می‌تواند تا عمق 1.5 متری به مدت نیم ساعت غوطه‌ور بماند. صفحه‌نمایش در Galaxy S9 و S9 Plus تغییری نکرده و همانند گذشته به ترتیب 5.8 و 6.2 اینچ با رزولوشن 1460 × 2960 پیکسل (QHD Plus) و ماتریس Super AMOLED مجهز شده‌اند. علاوه بر رنگ‌های استاندارد، خاکستری، سیاه و آبی، در نسخه‌ی جدید ارائه شده است.
تمام ویژگی‌های جدید با دوربین ارتباط دارد. دوربین S9 دارای دیافراگم متغیر بین دو حالت f1.5 و f2.4 می‌باشد. تنظیمات دوربین امکان تنظیم دیافراگم را برای صحنه‌های مختلف فراهم می‌کند. ماژول حافظه‌ی سریع DRAM به دوربین اضافه‌ شده است.
به لطف توسعه‌دهندگان، این تلفن هوشمند دارای قابلیت ضبط ویدئو تا 960 فریم در ثانیه برای کیفیت HD و 240 فریم برای وضوح Full HD می‌باشد. در ضبط تصاویر 4k امکان ثبت با نرخ 60 فریم در ثانیه وجود دارد. پشتیبانی از کدک HEVC به شما اجازه می‌دهد حجم فیلم را تا دو برابر بدون از دست دادن کیفیت، فشرده‌سازی نمایید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه