تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ آذر

موسسه ی تحقیقاتی Gartner پیشبینی کرده است که در سال 2016 حدود 21 درصد استفاده ی اینترنت اشیا در خانه های هوشمند خواهد بود. این میزان معادل 1.6 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت است. نه تنها یک کاربر معمولی به طور متوسط از سه دستگاه هوشمند متصل به اینترنت استفاده می کند ، بلکه همه ی این وسایل قابلیت نظارت ، تعامل و مخابره ی اطلاعات شخصی و خصوصی را دارند.
پس بهتر است قبل از هجوم به فروشگاه ها برای خرید تلویزیون ها ، ترموستات ها و دوربین های هوشمند ، بهتر است کمی صبر کنید و خطراتی را که این وسایل می توانند به اتاق نشیمن شما بیاروند بررسی کنید.
تشخیص صدا برای استفاده ی شخص سوم
ایده ی اصلی داشتن وسایل هوشمند ، قابلیت کنترل آن‌ها با حداقل ورودی های انسانی است.  به همین منظور ، تلویزیون های هوشمند اکنون قابلیت تشخیص صدا دارند و می توانند فرمان های صوتی را از گوشه ی دیگر اتاق بشنوند. اما حقیقت ناگواری وجود دارد که LG درباره ی آن هشدار می دهد:" اگر کلماتی که شما بیان می کنید حاوی اطلاعات شخصی یا حساس باشد ، این اطلاعات نیز مانند دیگر داده ها جمع آوری شده و شرکت شخص سوم ارسال می گردند."
شاید این استراق سمع از طرف LG با عنوان "الزام تکنولوژی" توجیه شود. اما اگر این شرکت های شخص سوم نیز به تمام حرف های کاربران گوش گنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ LG در سال 2015 به خاطر استفاده از یک شرکت برای تشخیص صدا دچار مشکلات زیادی شده بود.
دوربین های "هوشمند"
حالا که می دانید تلویزیون های هوشمند می توانند مانند گوش هایی تیز همه ی گفت و گو های شما را را ضبط کنند ، تصور کنید کسی در همه حال در حال نگاه کردن به شما باشد. متاسفانه تحقیقات جدید نشان می دهد که نفوذ به دوربین های هوشمند و به دست آوردن کنترل آن ها به طرزی باور نکردنی برای هکر ها ساده است.
محققان با بررسی این دوربین ها به این موضوع پی برده اند که رمز های عبور پیشفرض اغلب دست نخورده باقی می مانند و داده های مخابره شده نیز به ندرت رمزگذاری می شوند. بنابر این اگر نام کاربری و رمز عبور مناسبی برای دوربین های خود انتخاب نکرده اید ، بهتر است با لباس های مرتب در خانه راه بروید.
تبلیغات هوشمندی که شما حتی متوجه آن ها نمی شوید
یک فناوری ردیابی بسیار پیشرفته در تلویزیون های هوشمند وجود دارد صداهایی با فرکانس بالا (که توسط شما غیر قابل شنیده شدن هستند) ارسال می کنند. این صدا ها توسط تلفن های همراه ، لپ تاپ ها و وسیله ی میکروفن دار دیگر جذب می شوند. از این تکنولوژی می توان برای بررسی رفتار های شما در فضای مجازی (بدون توجه به پلتفرم) استفاده کرد. در نامه ای که مرکز دموکراسی و تکنولوژی به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نوشته آمده است: "ردیابی بین دستگاهی می تواند با استفاده از دکل های ارسال صداهای مافوق صوت (و غیرقابل شنیدن) نیز انجام شود. نسبت به بررسی فعالیت های کاربران در مرورگر ها ، این روش ، روش بسیار موثر تری برای ردیابی کاربران در بین چند دستگاه است."
درد حریم خصوصی و درمان آن
هرچند مطالعات میدانی مایکروسافت نشان می دهد که 99.6 درصد از مردم حاضرند فعالیت هایشان به ازای مقداری پول ،  بررسی و ردیابی شود ، تکلیف کسانی که حریم خصوصی خود را ناخواسته و به خاطر نفوذپذیری دستگاه های امنیتی خود از دست می دهند چیست؟
دور کردن مزاحمین مجازی بسیار سخت تر از چیزی است که تصور می کنید. البته در این میان شرکت ها و محصولاتی مانند Bitdefender Box وجود دارند که به دنبال راه هایی برای ایمن کردن استفاده از دستگاه های متصل به اینترنت و حفاظت از شما در برابر این مزاحمین هستند و در همین راستا ابزار هایی تولید کرده اند که می تواند به یافتن نشتی احتمالی اطلاعات کمک کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پیشنهاد فیسبوک به کاربرانش