تکنولوژی
الناز فرجی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

پروژه ای در آلمان رکورد جدیدی در انتقال داده های بیسیم به وجود آورده است . 6 گیگابایت در ثانیه ، یا معادل کل محتوای یک DVD معمولی زیر 10 ثانیه . نه تنها این بهتر از تکنولوژی با دامنه ی کامل است ، بلکه به فاصله ی 7 کیلومتر یا 23 مایل هم دست یافته است .
پروژه ی ACCESS ( مطالعات اتصال ماهواره ی باند E پیشرفته ) تلاشی جامع ، شامل چند
موسسه ی کمک کننده است تا رکورد جدیدی را با استفاده از ایستگاه ها در Cologne ،
آلمان و شهر واچبرگ ، 36.7 کیلومتر آن طرف تر بدست آورد . این رکورد با استفاده از فرکانس رادیوی E Band در 71-76 GHz   برای پخش زمینی و ماهوره ای تنظیم شده است که محدوده ی فرکانس موج های میلیمتری را دارد که امکان داده های بزرگ را میدهد . برای مخابره ی سیگنال های پهنای باند های بالا ، تیم پروژه نیرویش را با استفاده از فرستنده ها و گیرنده های  تکنولوژِی به نام مدار های موج میلیمتری  یکپارچه (MMIC ) بالا میبرد . این مدار ها از تکنولوژی ترانزیستوری از fraunhofer IAF استفاده میکنند که ما را به سیستم بیسیم باند بزرگ رکورد زن در سالهای اخیر رسانده است .
سیگنال این فرستنده با استفاده از تقویت کننده های اطراف هدایت گر گالیوم نیترید  امکان تبدیل به 1 وات شدن پیدا میکند . گیرنده ها تقویت کننده هایی با صدای پایین با ترانزیستور هایی دارند که از لایه های هادی ایندیوم گالیومی آرسنید استفاده میکنند که بهتر میتوانند سیگنال های ضعیف طی کننده ی فواصل طولانی را کشف کنند .


تیم پروژه این تکنولوژی را به عنوان جایگزینی برای فیبر نوری پهنای باند میبیند ، مخصوصا وقتی صحبت از داده ها و اتصال های اینترنت سریع از ماهواره ها به مکان های بیرون شهری میشود . با استفاده از این تکنولوژی 250 کانکشن اینترنت 24 Mbits میتواند به مکان های دور برسد .

برچسب هاACCESS6GbpsCologne
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تبلت هووآوی MediaPad T2 10.0 Pro با پشتیبانی G4 رسما رونمایی شد